شناسه خبر : 47228
تاریخ انتشار : 1399/01/20 11:44
ادعای پامپئو درباره پیشرفت روند صلح افغانستان بعد از سفرش به کابل

ادعای پامپئو درباره پیشرفت روند صلح افغانستان بعد از سفرش به کابل

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی است، روند صلح در افغانستان از زمان سفر او به شهر کابل در ماه گذشته میلادی برای متقاعد کردن محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله برای پایان بخشیدن به اختلافاتشان شاهد پیشرفت بوده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در محل ساختمان وزارت امور خارجه این کشور اظهار کرد: ما برخی پیشرفت‌ها را حاصل کرده‌ایم اما می‌بینیم که آنها در رسانه‌ها ژست می‌گیرند، می‌بینیم که بیانیه‌های صادر می‌شود.

پامپئو ۲۳ مارس در سفری یک‌روزه به کابل رفت تا طرف‌های اختلاف سیاسی یعنی محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله را برای پایان دادن به اختلافاتشان بر سر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه سپتامبر تحت فشار قرار دهد.

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت، تمامی طرف‌های افغان باید مذاکرات بر سر یک راه حل سیاسی برای پایان دادن به چندین دهه جنگ در این کشور را آغاز کنند.

پامپئو اظهار کرد: اطمینان دارم در روزهای پیش رو ما شاهد اتفاقاتی خواهیم بود که در ظاهر گام‌هایی به عقب هستند اما من همچنین امیدوار هستم که همه طرف‌ها صادق باشند و آنچه را بخواهند که برای مردم افغانستان خوب است.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی