شناسه خبر : 47201
تاریخ انتشار : 1399/01/19 20:35
سازمان بین‌المللی کار:‌کرونا پنج میلیون کارگر را در کشورهای عربی بیکار می‌کند

سازمان بین‌المللی کار:‌کرونا پنج میلیون کارگر را در کشورهای عربی بیکار می‌کند

سازمان بین‌الملل کار روز سه‎شنبه با تاکید بر اینکه به دنبال بحران کرونا اقتصاد کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه هر دو با فاجعه روبه‌رو می‌شوند، اعلام کرد که پنج میلیون کارگر در کشورهای عربی شغل خود را از دست خواهند داد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، این سازمان بین المللی اعلام کرد: اقتصادهای توسعه‌یافته و در حال توسعه جهان هر دو به یک اندازه با فاجعه به سبب همه‌گیری ویروس کرونا روبه رو می‌شوند. طبق اعلام این سازمان، بحران کرونا خسارت‌های شدیدی به مشاغل و ساعات کاری وارد خواهد کرد که در اثر آن ۱۹۵ میلیون شغل در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ منحل خواهد شد. سازمان بین‌المللی کار افزود: این بحران باعث می‌شود ۵ میلیون کارگر شغل خود را در کشورهای عربی از دست بدهند.

همچنین طبق اعلام این سازمان، ۱۲ میلیون کارگر نیز در اروپا شغل و کار خود را از دست خواهند داد. طبق اعلام این سازمان،‌ ۱۲۵ میلون کارگر نیز در منطقه آسیا و اقیانوسیه شغل خود را از دست خواهند داد. کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر کرده است به اقتصاد همه کشورهای ضرر و زیان‌های فراوانی وارد کرده است و بسیاری از مردم جهان را بیکار کرده است.

بازار کار کشورهای عرب حوزه خلیج فارس این روزها و در سایه سایه شیوع کرونا و به ویژه کاهش شدید قیمت های نفت که منبع اصلی پولی بودجه‌های سالانه این کشورها است، با رکود شدیدی روبه‌رو شده است. آمریکا و اسپانیا و ایتالیا نیز که آمار مبتلایان به کرونا و قربانیان آن طی روزهای اخیر روند صعودی داشته با مشکلات اقتصادی عدیده روبه رو شده و بسیاری از افراد به دنبال تعلیق فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در این کشورها کار خود را از دست داده‌اند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی