شناسه خبر : 47194
تاریخ انتشار : 1399/01/19 19:39
روسیه و عربستان هنوز بر سر کاهش تولید نفت به توافق نرسیده‌اند

روسیه و عربستان هنوز بر سر کاهش تولید نفت به توافق نرسیده‌اند

اسپوتنیک گزارش داد: یک منبع آگاه در سازمان اوپک توافق مسکو و ریاض بر سر کاهش تولید نفت را رد کرده و افزوده است که مقامات دو کشور روسیه و عربستان هنوز نتوانسته‌اند به توافقی بر سر کاهش تولید نفت دست یابند.

یک منبع آگاه در سازمان اوپک توافق مسکو و ریاض بر سر کاهش تولید نفت را رد کرده و افزوده است که مقامات دو کشور روسیه و عربستان هنوز نتوانسته‌اند به توافقی بر سر کاهش تولید نفت دست یابند. اعلام این خبر در حالی است که نشست سازوکار «اوپک پلاس» که شامل کشورهای عضو اوپک به همراه روسیه است نیز به روز پنج شنبه این هفته موکول شده است.

این نشست قرار بود روز گذشته برگزار شود. انتظار می‌رود که این تعویق، زمان بیشتری را برای دستیابی به توافق به شرکت‌کنندگان در این ائتلاف فراهم سازد. عدم توافق روسیه و عربستان بر سر کاهش تولید نفت در جریان بحران جهانی شیوع کرونا باعث شده تا قیمت نفت به پائین‌ترین حد خود طی دهه گذشته برسد. روابط داخلی بین کشورهای شرکت‌کننده در اوپک پلاس، در اوایل ماه مارس زمانی تیره شد که روسیه و عربستان سعودی نتوانستند درباره ادامه کاهش تولید نفت به توافق برسند.

اظهارات شنیده‌شده پس از شکسته شدن توافق اوپک پلاس باعث سقوط قیمت طلای سیاه شد، بدین ترتیب، در ۱۸ مارس، نفت خام دریای برنت برای اولین بار از سال ۲۰۰۳ به ۲۵ دلار در هر بشکه رسید.


مهر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی