شناسه خبر : 47120
تاریخ انتشار : 1399/01/19 09:27
ژاپن از امروز در وضعیت اضطراری قرار می‌گیرد

نورنیوز بررسی کرد؛

ژاپن از امروز در وضعیت اضطراری قرار می‌گیرد

در پی شیوع کرونا ویروس در ژاپن، نمایندگان مجلس این کشور، لایحه‌ای تصویب کردند که به نخست وزیر ژاپن اجازه می‌دهد برای مقابله با این بحران، وضعیت اضطراری اعلام کند.

نورنیوز- گروه بین الملل: در حالی که آمار مبتلایان به کووید۱۹ در ژاپن تاکنون به ۴ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده و بیش از۱۰۴ نفر هم قربانی گرفته است، شینزو‌ابه نخست وزیر ژاپن در این کشور اعلان وضعیت اضطراری کرده است و قوانین وضعیت اضطراری از روز سه‌شنبه در این کشور اجرا خواهد شد.

در توکیو پایتخت ژاپن بیمارستان ایوجی که یکی از بزرکترین مراکز درمانی این شهر است وضعیت را نامساعد توصیف کرده و در دو هفته گذشته از ابتلای ۱۴۰ نفر خبر داده که ۴۴ نفر از آنها پزشکان،  پرستاران و کادر درمانی هستند نزدیک به ۶۰ نفر هم در این بیمارستان در حال مداوا هستند.
این وضعیت در ژاپن در حالی پدید امده که داروی فاویپیراویر(Favipiravir) که موثرترین داروی شناخته شده تاکنون برای مداوای بیماری کروناست،ساخت شرکت فوجی ژاپن بوده و بسیاری از کشورها بدنبال تامین گسترده آن برای مداوای شهروندان بیمار خود هستند.
اعلام وضعیت اضطراری از سوی نخست وزیر به مقامات محلی نیز اجازه می دهد که از شهروندان بخواهند در مراسم عمومی شرکت نکنند و به خیابان‌ها نیایند و الزامات بهداشتی را رعایت کنند. 
در ژاپن جریمه ای برای امتناع از اجرای چنین الزامات و توصیه هایی وجود ندارد، و سیستم حمل و نقل بر‌قرار خواهد بود.
این وضعیت اضطراری پیش از همه بر کلان‌شهر‌های توکیو، اوزاکا و استان هیوگو در غرب حاکم خواهد شد.
دولت ژاپن اعلام کرده که این تصمیم‌گیری بسیار پیچیده و دشوار است چرا که تعطیلی مشاغل و توقف آمد و شد برای اقتصاد کنونی ژاپن که به دنبال سبقت گرفتن از رکود است ضربهٔ سنگینی خواهد بود.
این در حالی‌ست که به تعویق افتادن المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز ضررهای مالی زیادی را متوجه این کشور کرده است.
دولت ژاپن قصد دارد در هفتهٔ جاری جزییات یک طرح حمایت اقتصادی را با پشتوانهٔ چند صد میلیارد دلاری معرفی کند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی