شناسه خبر : 46982
تاریخ انتشار : 1399/01/17 17:46
خروج نیروهای آمریکایی از عراق؛ حقیقت یا بازی روانی؟!

نورنیوز بررسی کرد؛

خروج نیروهای آمریکایی از عراق؛ حقیقت یا بازی روانی؟!

به گفته سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق نیروهای آمریکایی که در پایگاه نظامی الحبانیه حضور داشتند ضمن تخلیه این‌پایگاه ازخاک عراق به‌طور کامل خارج شده‌اند. در همین حال اما یک منبع آگاه امنیتی در استان الانبار خبر از ورود آمریکایی‌ها به پایگاه عین الاسد خبر داد.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: سرتیپ «تحسین الخفاجی»، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق، از عقب نشینی نیروهای آمریکایی از پایگاه هوایی الحبانیه، براساس جدول زمان‌بندی شده مورد توافق میان ائتلاف و دولت عراق خبر داد.

این پایگاه نظامی به فرماندهی نیروی هوایی عراق تحت نظارت نماینده دفتر نخست وزیری تحویل داده شد.

الخفاجی تاکید کرد، کلیه نیروهای آمریکایی پایگاه الحبانیه از عراق خارج شده‌اند و به پایگاه‌‌های دیگری در عراق منتقل نشده‌اند.

او اظهار کرد: دولت بغداد برای تخلیه تمامی پایگاه‌های نظامی آمریکایی در کشور پس ‌از کامل شدن آمادگی نیروهای عراقی در اداره شرایط امنیتی، جدول زمان‌بندی مشخصی تهیه کرده است.

او گفت: کلیه نیروهای آمریکایی پس از عقب نشینی از پایگاه‌های نظامی دیگر نیز، به‌ صورت کامل عراق را ترک می‌کنند و بر اساس توافق صورت گرفته میان دولت عراق و ائتلاف به پایگاه نظامی دیگری در کشور منتقل نمی‌شوند.

این در حالی است که به گفته یک منبع آگاه امنیتی در فرماندهی نیروهای حشدالشعبی در استان الانبار، کاروان‌های نظامی آمریکایی و تجهیزات جنگی به پایگاه هوایی عین‌الاسد وارد شده‌ و اقدام به بازسازی و بهسازی ساختمان‌های نیمه‌کاره و متروکه موجود در داخل این پایگاه کرده اند که عمدتا در جریان عملیات موشکی سال گذشته ایران منهدم شده بود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی