شناسه خبر : 46474
تاریخ انتشار : 1399/01/12 13:43
گفتگوی تلفنی سرگئی لاروف با همتای آمریکایی خود

نورنیوز بررسی کرد؛

گفتگوی تلفنی سرگئی لاروف با همتای آمریکایی خود

روز دوشنبه سرگئی لاروف وزیر امور خارجه روسیه با مایک پامپئو همتای آمریکایی خود طی تماس تلفنی درباره‌‌ی شیوع ویروس کرونا، حل بحران سوریه، وضعیت کنونی بازار نفت مذاکره کردند و همچنین موافقت خود را برای ادامه اینگونه تماس های دوجانبه اعلام کردند.

وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه از گفتگوی تلفنی سرگئی لاروف وزیر خارجه این کشور با مایک پامپئو همتای آمریکایی خود در خصوص مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، اجرای تصمیمات اتخاذ شده در نشست سران گروه جی-۲۰، حل‌وفصل بحران سوریه و همچنین برخی از جنبه‌های روابط دو جانبه بایکدیگر گفتگو کردند.

به گفته وزارت خارجه روسیه این مذاکرات که با پیش قدمی آمریکا صورت گرفت  به دنبال مکالمه تلفنی چند ساعت قبل روسای جمهوری روسیه و آمریکا بوده است. 
روز گذشته طی گفتگوی تلفنی طولانی که  روسای جمهور روسیه و آمریکا با هم داشتند در باره‌ی مبارزه با ویروس همه‌گیر کرونا و وضعیت کنونی بازار نفت مذاکره کردند و همچنین موافقت خود را برای ادامه اینگونه تماس های دوجانبه اعلام کردند. 
شایان ذکر است که هفته گذشته نیز وزیر امور خارجه روسیه با همتایان چینی، امارات متحده عربی، فرانسه و همچنین «میلوراد دودیک» عضو صرب هیئت سه نفره ریاست جمهوری بوسنی هرزه‌گوین در مورد ویروس کرونا و اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع این ویروس گفتگو کرده‌اند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی