شناسه خبر : 46472
تاریخ انتشار : 1399/01/12 13:38
تحرکات و عقب‌نشینی های آمریکا در عراق اتفاقی نیست

نورنیوز بررسی کرد؛

تحرکات و عقب‌نشینی های آمریکا در عراق اتفاقی نیست

به گفته سخنگوی گروه کتائب حزب الله عراق تحرکات و عقب نشینی نیروهای آمریکا از پایگاه‌هایش در عراق اتفاقی نیست و در راستای دستیابی به اهداف خاصی می‌باشد. آمریکا در تلاش برای گریز از بحران بزرگ کرونا است و ترامپ دریافت که در دور دوم ریاست جمهوری شانسی نخواهد داشت...

محمد محیی سخنگوی گروه کتائب حزب‌الله عراق در گفتگو تلویزیونی خود اعلام کرد که تحرکات آمریکا و عقب‌نشینی از برخی پایگاه‌هایش در عراق اتفاقی و به‌دلیل جابه‌جایی و استقرار مجدد نیرو‌هایش نیست بلکه هدف خاصی را دنبال می‌کند و سعی دردستیابی به آن‌ها دارد. 

وی در ادامه افزود: ما از نقشه‌های آمریکا در داخل و خارج از عراق مبنی بر مورد هدف قرار دادن گروه های مقاومت باخبر هستیم و آمریکا به خوبی می‌داند که گروه‌های مقاومت به خصوص کتائب حزب الله مانع بزرگی در مسیر عملی کردن نقشه ها و سناریو هایش  است به همین دلیل سعی در تضعیف آن دارد؛ اما گروه های مقاومت به خصوص کتائب نیرو و ظرفیت بالایی برای مقابله با آمریکا دارد. 
محمد محیی تاکید کرد، درصورتی که آمریکا بنا بر ماندن در عراق و هدف قرار دادن رزمندگان ما را داشته باشد نیروهای ما آمادگی کامل برای مقاومت در برابر آنها را دارد.
وی افزود: آمریکا در تلاش برای گریز از بحران بزرگ کرونا است و ترامپ دریافت که در دور دوم ریاست جمهوری شانسی نخواهد داشت.
مایلزکاگینز ، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش از احتمال آغاز  آموزش نیروهای عراقی بعد از ماه رمضان خبر داد و گفت: ائتلاف از عراق با بیش از چهار میلیارد دلار و تجهیزات نظامی حمایت کرده است. 
همچنین از ماه‌ها قبل برنامه ریزی شده بود که پایگاه های نظامی به نیروهای امنیتی عراق بازگردانده شوند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی