شناسه خبر : 46330
تاریخ انتشار : 1399/01/10 17:25
اسپانیا رکورد جان‌باختگان خود را شکست

کرونا در جهان

اسپانیا رکورد جان‌باختگان خود را شکست

شبکه «سی‌ان‌ان» گزارش داد مسئولان درمانی ایالت‌های مختلف آمریکا برای انجام تست‌ها، گزارش آن‌ها و ردیابی این ویروس با محدودیت جدی مواجه هستند.

در ایالت اوهایو نیز به‌دلیل کمبود ابزار نمونه‌گیری از مردم درخواست شده اگر علائم ابتلا به ویروس کرونا را داشتند به ماندن در خانه اکتفا کنند.  «سرویس سلامت عمومی فدرال» بلژیک گزارش داد در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۷۰۲ مورد ابتلای جدید و ۷۸ فوتی بر اثر این بیماری ثبت شده است.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در بلژیک به ۱۰۸۳۶ نفر و شمار قربانیان آن نیز به ۴۳۱ نفر افزایش یافت.  «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس هشدار داد اوضاع شیوع ویروس کرونا در این کشور بدتر خواهد شد. جانسون همچنین در مصاحبه با «بی‌بی‌سی» گفت فعلاً نمی‌توان پیش‌بینی کرد دوران قرنطینه چه زمانی به اتمام می‌رسد اما احتمالاً بیش از سه هفته ادامه داشته باشد.

 «عدنان الزرفی» نخست‌وزیر مأمور تشکیل دولت عراق امروز از جامعه جهانی خواست تا به ایران برای مقابله با شیوع ویروس کرونا کمک کند.  وزارت بهداشت اسپانیا از ثبت ۵۵۶۲ مبتلای جدید و ۸۳۸ فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس خبر داد. با این حساب، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به ۷۸۷۹۷ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۶۵۲۸ تن افزایش یافت.

 «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» از همبستگی کامل خود با ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در سایه تحریم‌های جنایتکارانه آمریکا خبر داد.  وبگاه روزنامه آلمانی «زیت» نوشت تعداد کل مبتلایان در این کشور به ۵۸۳۹۶ نفر و تعداد جان‌باختگان نیز به ۴۸۱ نفر رسیده است.

 مقامات عربستان سعودی از اعمال منع آمد و شد در استان «جده» و بسته شدن مبادی ورودی و خروجی این شهر خبر دادند. عربستان با ثبت ۹۹ مورد جدید مبتلا به ویروس در روز شنبه تاکنون از ثبت ۱۲۰۳ مبتلا به کرونا در عربستان خبر داد.  با شناسایی ۲۰ مورد ابتلای جدید در کویت، شمار کل مبتلایان در این کشور به ۲۵۵ مورد رسید.

 لبنان امروز یکشنبه با ثبت 26 مورد جدید ابتلا به کرونا شمار کل مبتلایان را ۴۳۸ نفر اعلام کرد. دولت مصر از مردم خواسته برای مدت دستکم ۱۴ روز در منازلشان بمانند و جز در موارد ضرور از منزل خارج نشوند. در مصر تا کنون ۵۷۶ مبتلا و ۳۶ فوتی بر اثر کرونا گزارش شده است.

 وزارت بهداشت امارات از ثبت ۶۳ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد تا شمار کلی مبتلایان به ۴۶۸ نفر برسد.  رسانه‌های کانادایی از بهبود یافتن همسر نخست‌وزیر کانادا که به کرونا مبتلا شده بود، خبر دادند.

 هلند اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در این کشور با افزایش ۱۱۰۴ نفری، به رقم ۱۰۸۶۶ نفر رسیده است. در این کشور ۱۳۲ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تا کنون جان باختند. 

 شمار مبتلایان در سوئیس نیز به ۱۴۳۵۲ نفر و تعداد فوتی‌های آن نیز به ۲۸۲ نفر افزایش یافت.  امروز هشتمین فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس در روسیه ثبت شد.  دولت استرالیا تجمع بیش از دو نفر در اماکن عمومی را ممنوع کرد


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی