شناسه خبر : 46326
تاریخ انتشار : 1399/01/10 16:48
قطر : بحرین از پذیرش اتباع خود امتناع می کند

قطر : بحرین از پذیرش اتباع خود امتناع می کند

دفتر ارتباطات دولت قطر با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: بحرین از قبول شهروندان خود که در قطر به سر می برند در قالب یک پرواز اختصاصی و بدون هیچ هزینه ای به منامه، امتناع کرد.

به گزارش دفتر ارتباطات دولت قطر، مقامات دولت بحرین این پیشنهاد را رد و اعلام کردند که یک پرواز را برای انتقال آنها در آینده اعزام خواهند کرد. بر اساس این بیانیه روز ۲۷ مارس (۸ فروردین ) ۳۱ شهروند بحرینی با پرواز قطر ایرویز از ایران وارد دوحه قطر شدند. از آنجایی که بحرین اجازه انجام پروازهای تجاری از قطر را نمی دهد، دولت قطر در تماس با مقامات بحرین نحوه رسیدگی به آنها برای بازگشت به موطن خود را جویا شده است.

دولت قطر افزود ؛ در حالیکه سلامت و ایمنی تمام افراد در قطر و سراسر جهان در برهه فعلی اهمیت دارد، وزارت بهداشت برای ۳۱ شهروند بحرینی آزمایش کرونا انجام داده است و برای آنها در یک هتل بدون هیچ هزینه ای جا و مکان تهیه کرده است. افرادی که آزمایش آنها مثبت باشد خدمات درمانی کامل و رایگان دریافت می کنند و اشخاصی که آزمایش آنها منفی باشد به مدت دو هفته در قرنطینه هتل بدون هیچ هزینه ای تحت مراقبت قرار می گیرند.

دفتر ارتباطات دولت قطر نوشت: امیدواریم که تا پایان دو هفته قرنطینه دولت بحرین به شهروندان خود اجازه بازگشت به کشور را بدهد و اگر این اقدام صورت نگیرد ما به نگهداری و درمان آنها ادامه می دهیم. بحرین در حمایت از اقدام عربستان سعودی از ۵ ژوئن ۲۰۱۷ ( ۱۵ خرداد سال ۹۶ ) کلیه روابط خود با قطر را قطع کرده است .


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی