شناسه خبر : 46315
تاریخ انتشار : 1399/01/10 15:50
آمریکا خواستار تشکیل دولت فراگیر در افغانستان شد

آمریکا خواستار تشکیل دولت فراگیر در افغانستان شد

وزارت خارجه آمریکا از رهبران حکومت افغانستان خواست تا برای تشکیل دولت فراگیر در این کشور تلاش کنند.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به اختلافات اشرف غنی و عبدالله اظهارداشت: از شما می‌خواهم که برای تشکیل دولت فراگیر تلاش کنید و این گام و تصمیم‌های گذشته به افغان‌ها برای تحقق آینده روشن کمک خواهد کرد.

وی در توییترش نوشت: «از همتاهای افغانم برای تشکیل تیم مذکره کننده فراگیر برای مذاکرات بین‌الافغانی سپاسگذارم و تلاش شما برای آزادی زندانیان و ایجاد شرایط صلح و آشتی را ستایش می‌کنم».

این در حالی است که طالبان به هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان واکنش نشان داده است و آن را بدلیل عدم نمایندگی از مردم این کشور رد کرده است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای گفته است که دولت افغانستان مانند دیگر طرف‌ها می‌تواند در مذاکرات بین‌الافغانی حضور داشته باشد.

«عبدالله عبدالله» هفته گذشته با اشاره به سفر «مایک پامپئو» به کابل گفت که وزیر امور خارجه آمریکا برای میانجیگری نیامده بود و اما بر حل فوری بحران سیاسی-انتخاباتی افغانستان تاکید داشت.

وی اظهارداشت که پامپئو با فرمول حل بحران به کابل نیامده اما رهبران سیاسی افغانستان مسئولیت یافتن راه‌حل بحران کنونی را دارند. 

وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفر هفته گذشته به کابل تاکید کرده بود که اگر تنش‌های سیاسی در افغانستان ادامه یابد، آمریکا یک میلیارد دلار از کمک‌های خود را کاهش خواهد داد.

وزارت خارجه آمریکا اوایل اسفند ماه سال گذشته نیز ضمن تاکید به ایجاد دولتی فراگیر در افغانستان، اعلام کرد که به نگرانی‌ها و جنجال‌های انتخاباتی در افغانستان باید بر اساس قانون اساسی این کشور رسیدگی شود.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی