شناسه خبر : 46306
تاریخ انتشار : 1399/01/10 14:06
فعالیت گسترده حزب الله لبنان در میدان مبارزه با کرونا

نورنیوز بررسی کرد؛

فعالیت گسترده حزب الله لبنان در میدان مبارزه با کرونا

امروز که لبنان مانند دیگر کشورهای جهان با ویروس کرونا درگیر شده است حزب الله لبنان با توصیه سید حسن نصرالله به طور جدی وارد عرصه مبارزه با کرونا شده و تاکنون توانسته است اقدامات بزرگی را در سطح ملی در این کشور انجام دهد.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: حزب الله لبنان و نیروهای مقاومت اسلامی با حضور در تمامی عرصه های حمایت از جان مردم لبنان طی سالیان اخیر با کارنامه ای درخشان در این راه شهدای زیادی را تقدیم کرده و خطرات تروریسم داعشی و اشغالگری صهیونیست ها را از لبنان دور نگه داشته اند.

اما حزب الله در حوزه های دیگر مانند اجتماعی، فرهنگی و حتی پزشکی ساختار و سازمان قدرتمند، با تجربه و موفقی را داشته است.

امروز که لبنان مانند دیگر کشورهای جهان با ویروس کرونا درگیر شده است حزب الله لبنان با توصیه سید حسن نصرالله به طور جدی وارد عرصه مبارزه با کرونا شده و تاکنون توانسته است اقدامات بزرگی را در سطح ملی در این کشور انجام دهد.

در این راستا پایگاه خبری العهد اعلام کرد: اعضای حزب‌الله در روستاهای دو منطقه «الشوف» و «عالیه» سبدهای غذایی و مساعدت‌های مالی برای خانواده‌هایی که به علت شیوع ویروس کسب و کارشان تعطیل شده، توزیع کردند.

همچنین نیروهای مقاومت اسلامی علاوه بر این اقدامات تمامی اماکن عمومی و مغازه‌ها، خیابان‌ها و باغ‌ها را نیز روزانه ضد عفونی می کنند.

به نوشته العهد، حزب‌الله لبنان ۱۵۰۰ پزشک، ۳۰۰۰ پرستار و امدادرسان، ۵۰۰۰ کادر خدمات بهداشتی، ۱۵۰۰۰ کادر خدمات میدانی، ۱۰۰ آمبولانس و یک مرکز متخص کرونا برای مبارزه با این ویروس اختصاص داده است.

همچنین در یک ماه اخیر حزب‌الله لبنان سه میلیارد و نیم لیره لبنان در امر مبارزه با کرونا هزینه کرده است. همچنین برای ۱۵۰۰۰ نفر کارگاههای تخصصی و فرهنگی برپا شده و یک سایت درباره کرونا راه اندازی کرده است.

بخش مهندسی حزب الله نیز شروع به تولید دستگاههای تنفس مصنوعی کرده‌ و مراکزی برای تشخیص بیماری در نظر گرفته شده و برخی بیمارستان‌ها و هتل ها نیز برای قرنطینه کردن بیماران اجاره شده است.
حزب الله لبنان همچنین ۳۲ مرکز پزشکی بعنوان ذخیره برای مواقع اضطراری در نظر گرفته است.

دکتر احمد کحیل رئیس مرکز پزشکی حزب الله لبنان درباره اقدامات صورت گرفته می گوید: ما در این موضوع در سه مرحله عمل می کنیم؛ ابتدا 32 مرکز را جهت تشخیص بیماری اختصاص دادیم و سپسبیماران را به مراکز قرنطینه می فرستیم که 18 مرکز به این موضوع اختصاص یافته است و افرادی که وضع بحرانی دارند به 21 مرکز بیمارستانی اختصاص یافته معرفی می کنیم.

حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله نیز در گفتگو با شبکه المنار این اقدامات را تشریح کرد و گفت: هدف ما جلوگیری از انتشار این ویروس و نابودی کامل آن است، لذا برای اینکه به وضعیت به حد انفجار نرسد باید محدود شود.

وی افزود: نقشه ما امروز در حال اجرا است و برادران ما در حرکت «امل» نیز با ما همکاری می کنند و هماهنگ هستیم. شرط پیروزی توکل بر خدا است. او به ما قوت می دهد. اگر در این جنگ قوی نباشیم پیروز نمی شویم. همه آنچه وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت می گویند مستلزم قدرت است، برخی امکانات مقاومت را گذاشته بودیم برای جنگ که الان در خدمت این نقشه گذاشتیم. همچنین استفاده از داوطلبان، با مشارکت اجتماعی، ما امروز در حال مقاومت اجتماعی هستیم، ما بدترین سناریو را در نظر گرفته و آماده آن هستیم.

رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: ما یک ماه است در حال کار هستیم، تلاش می کنیم، از همه برادران و عزیزان، تشکر می کنیم. مدیریت حوادث غیرمترقبه و مدیریت جنگی برادرند، نیروهای ما از قبل آموزش دیده بودند و از تهدید باید استفاده کرد و آن را به فرصت تبدیل نمود.

سید هاشم صفی الدین افزود: ما پشت وزارت بهداشت هستیم که تلاش زیادی می کند تا بیمارستانهای دولتی بتوانند بیماران کرونا را پذیرا باشند. به وزارت بهداشت اعلام کردیم حاضریم به بیمارستانهای دولتی کمک کنیم. دوم اینکه بیمارستانهای ما هم در خدمت این نقشه هستند. بیمارستان سان جرج مخصوص کرونا خواهد بود.

او گفت: تا امروز ۱۵ هزار نفر آموزش دیده اند. قسمت های نظری را تمام کرده اند. کادرهای تخصصی برای برخی اردوگاه های فلسطینی آموزش دیدند. برای اردوگاه های سوری کسی از ما کمک نخواست ولی آماده ایم.

صفی الدین گفت: هیئت هایی برای کمک به مردم آماده اند که بسته کمک غذایی و بهداشتی را به نیازمندان می رسانند. مردم هر منطقه پول جمع می کنند و مردم نیازمند نزدیک خود را می شناسند و توزیع می کنند.

صفی الدین با بیان اینکه اکنون در حال آزمایش مقاومت اجتماعی هستیم، تصریح کرد: چندین سناریو برای مقابله با ویروس کرونا در صورتی که اوضاع بحرانی شود، طراحی کرده ایم.

رییس شورای اجرائی حزب الله با تاکید به اینکه «این یک جنگ واقعی است و ما باید با ذهنیت رزمنده با کرونا روبه رو شویم، گفت که حزب الله در این نبرد پشت سر دولت و با وزارت بهداشت در جلوگیری از شیوع این ویروس همه گیر و تا از بین بردن آن همراه است و کمک می کند تا سیستم بهداشت لبنان از کل کشور حفاظت کند.

رییس شورای اجرائی حزب الله با تاکید به اینکه  حزب الله در رویارویی دولت و مردم لبنان با ویروس کرونا مسئولانه تلاش و همکاری می کند، خاطرنشان کرد: ما جای دولت لبنان را نمی گیریم بلکه آماده کمک به مقابله با این تهدید هستیم.

صفی الدین اظهارداشت که حزب الله در یک ماه گذشته یک برنامه اجتماعی هم برای کمک به خانواده های فقیر و نیازمند از جمله برای توزیع غذا و امکانات بهداشتی طراحی و اجرا کرده است که همه این اقدامات حزب الله مطابق با پروتکل های سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت لبنان بوده است.

همچنین حجت الاسلام شیخ علی دعموش جانشین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله نیز در این باره گفت که هدف حزب‌الله در وهله اول جلوگیری از شیوع ویروس و سپس به کمک‌رسانی به مبتلایان و همچنین مقابله با آثار اقتصادی و معیشتی بحران بر خانواده‌هاست.
حزب الله لبنان طی سالیان اخیر اثبات کرده است که نه فقط در صحنه های میدانی بلکه در فعالیت اجتماعی نیز حضور موفقی داشته است و به تمامی لبنانی از اقوام و ادیان و مذاهب مختلف خدمات رسانی موفقی داشته است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی