شناسه خبر : 46302
تاریخ انتشار : 1399/01/10 13:46
طالبان هیئت مذاکره از سوی دولت افغانستان را رد کرد

طالبان هیئت مذاکره از سوی دولت افغانستان را رد کرد

سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای تیم مذاکره کننده افغانستان را رد کرد و اعلام کرد با تیمی وار مذاکرات خواهند شد که مورد تایید تمام طرف ها و براساس توافق‌های انجام شده تشکیل شده باشد.وی در این بیانیه‌ اظهارداشت که بر اساس توافقنامه..

نورنیوز ـ گروه بین الملل: ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای تیم مذاکره کننده دولت افغانستان را رد کرد.

وی در این بیانیه‌ اظهارداشت که بر اساس توافقنامه بارها برای مذاکره با طرف های افغانی تاثیرگذار افغانستان ابراز آمادگی کرده‌اند اما تاکنون تیم باصلاحیت و فراگیر از سوی طرف های دیگر تعیین نشده است.

مجاهد با انتشار اطلاعیه‌ای روز شنبه اعلام کرد هیئت تشکیل شده مورد تایید همه طرف ها نمی‌باشد و همه از آن رضایت ندارند. 

طالبان تاکید کرده است که دولت افغانستان به عنوان عضوی در کنارسایر طرف ها می‌تواند شرکت کند و گروه تعیین شده از سوی دولت بر خلاف توافقات صورت گرفته میان این گروه و آمریکا است. 

به گفته این گروه با تیمی وار مذاکرات خواهند شد که مورد تایید تمام طرف ها باشد و براساس توافق‌های انجام شده تشکیل شده باشد.

درحالی که زلمی خلیلزاد نماینده آمریکا در امور افغانستان در توییتر خود نوشت: « آن ها برای گفتگوها با طالبان یک تیم مذاکراتی همه شمول تشکیل داده‌اند. هیئت افغانستان نمایانگر نمای واقعی ملت و نقش سازنده‌ی زنان است.» 

از سوی دیگر برخی احزاب و سیاسیون از جمله، حزب اسلامی گلبدین حکمیتار برخی از اعضای حزب جمعیت اسلامی به رهبری صلاح الدین ربانی، سید اسحاق گیلانی از حزب محاذ ملی و برخی افراد دیگر نسبت به هیئت مذاکره کننده دولت افغان انتقاد داشتند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی