شناسه خبر : 46201
تاریخ انتشار : 1399/01/08 22:44
اسپانیا در مورد اخراج کارکنان به بهانه کرونا هشدار داد

اسپانیا در مورد اخراج کارکنان به بهانه کرونا هشدار داد

وزیر کار اسپانیا به دنبال شیوع ویروس کرونا دولت اسپانیا مکانیسم موقتی برای مواقع بحرانی ایجاد کرده که براساس آن شرکت‌ها می‌توانند در این شرایط، پرداخت حقوق کارکنان را متوقف کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یولاندا دیاز روز جمعه گفت، به دنبال شیوع ویروس کرونا دولت اسپانیا مکانیسم موقتی برای مواقع بحرانی ایجاد کرده که براساس آن شرکت‌ها می‌توانند در این شرایط، پرداخت حقوق کارکنان را متوقف کنند. دیاز افزود، هیچکس نمی‌تواند از شرایط بحرانی موجود، سوء استفاده و کرونا را بهانه اخراج کارکنان کند. وزیر کار اسپانیا تاکید کرد که قراردادهای موقت هنوز هم قابل فسخ نیستند بلکه در شرایط بحرانی به حالت تعلیق در خواهند آمد. تلویزیون ملی اسپانیا روز جمعه اعلام کرد که از ۲.۱ میلیون کارگر در این کشور ۲۴۰ هزار نفر با اخراج موقت رو به رو شده‌اند.

قبل از بحران ویروس کرونا، اسپانیا با نرخ بیکاری ۱۴ درصدی مواجه بود که در این خصوص دومین کشور اتحادیه اروپا پس از یونان محسوب می شود. شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان از نیم میلیون نفر گذشته و تا لحظه مخابره این خبر به ۵۳۶ هزار و ۴۵۴ مورد رسیده است که آمریکا با ۸۵هزار و ۶۱۲ مورد ابتلا و یکهزار و ۳۰۱ جان باخته در صدر فهرست جهانی مبتلایان به این ویروس قرار گرفته است.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی