شناسه خبر : 46192
تاریخ انتشار : 1399/01/08 19:27
عربستان گفت وگو با روسیه درباره توازن در بازار نفت را تکذیب کرد

عربستان گفت وگو با روسیه درباره توازن در بازار نفت را تکذیب کرد

وزارت انرژی عربستان روز جمعه هرگونه گفت و گوی این کشور با روسیه را درباره ایجاد توازن در بازار نفت تکذیب کرد.

به گزارش تمارنمای سعودی «السبق»، یک مقام مسئول در وزارت انرژی عربستان گفت هیچ توافقی میان عبدالعزیز بن سلمان بن عبدالعزیز وزیر انرژی با همتای روسی اش درباره افزایش تعداد اعضای اوپک پلاس حاصل نشده است. وی همچنین هرگونه مذاکره میان ریاض و مسکو در خصوص دست یابی به توافقی برای ایجاد توازن در بازار نفت را رد کرد. این در حالی است که رسانه ها پیشتر اعلام کردند که عربستان در حال گفت و گو با روسیه درباره ایجاد توازن در بازار نفت است.

رییس صندوق سرمایه گذاری روسیه مستقیم در این باره گفته بود: ما با عربستان و برخی از کشورها در ارتباط هستیم و متوجه شدیم اگر تعداد اعضای اوپک پلاس افزایش یابد، احتمال یک توافق مشترک برای توازن بازار نفت وجود دارد. به دنبال شیوع گسترده کرونا در دنیا، توافق میان اوپک و کشورهای تولیدکننده دیگر برای کاهش تولید به منظور تقویت قیمت ها در ماه جاری میلادی از هم پاشید و قیمت نفت کاهش یافت.

این در حالی است که بهای نفت خام در ماه مارس (اسفند/فروردین) بدلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا و شکست کشورهای عضو اوپک پلاس در رسیدن به توافق برای کاهش تولید، به پایین ترین سطح خود طی چند دهه اخیر رسیده است. خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشته، عربستان به دنبال مخالفت روسیه در اوایل ماه مارس (اسفند) که اعلام کرده بود نمی تواند با کاهش بیشتر تولید موافقت کند، با تزریق سیل آسای نفت به بازار به جنگ کاهش قیمت با مسکو آمده است.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی