شناسه خبر : 46133
تاریخ انتشار : 1399/01/08 09:31
ایا ویروس کرونا رژیم صهیونیستی را از بن بست خارج می کند؟

ایا ویروس کرونا رژیم صهیونیستی را از بن بست خارج می کند؟

در پی شیوع ویروس کرونا که 2600 نفر را در اسرائیل آلوده کرده و جان هشت نفر را گرفته بنی گانتس و نتانیاهو برای کنار گذاشتن کشمکش سیاسی و مقابله با شیوع بیماری به توافق رسیده اند

نورنیوز_گروه بین الملل: روز گذشته( پنجشنبه) حزب آبی و سفید - به رهبری بنی گانتس - درحال مقدمه چینی برای تصویب طرحی بود که از تشکیل دولت توسط یک مظنون به ارتکاب جرم (نتانیاهو) جلوگیری می کند.
پیشتر نیز بنی گانتس گفته بود حاضر نیست زیر دست نتانیاهو کار کند چون او با محاکمه روبروست.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ماه ژانویه رسما از سوی دستگاه قضایی به ارتشاء، کلاهبرداری و سوءاستفاده از اعتماد عمومی متهم شد.
در پی شیوع ویروس کرونا که ۲۶۰۰ نفر را در اسرائیل آلوده کرده و جان هشت نفر را گرفته بنی گانتس و نتانیاهو برای کنار گذاشتن کشمکش سیاسی و مقابله با شیوع بیماری به توافق رسیده اند
انتخاب غیرمنتظره بنی گانتس به عنوان رئیس پارلمان در روز پنجشنبه راه را برای این توافق باز کرد
بنابه گزارش ها رقیب اصلی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیررژیم صهیونیستی، با تشکیل یک دولت وحدت موافقت کرده است که می تواند بن بست سیاسی یک ساله در سرزمین های اشغالی را به پایان برساند.
بنی گانتس فعلا در نقش رئیس پارلمان باقی خواهد ماند و سپس در ماه سپتامبر زمام امور را به عنوان نخست وزیر به دست خواهد گرفت.
بنی گانتس بعد از پیروزی در انتخابات ریاست کنست، که با حمایت بلوک راست تحت هدایت نتانیاهو ممکن شد گفت: "در زمانی غیرعادی به سر می بریم که تصمیم های غیرعادی در آن لازم است بنابراین من قصد دارم به هر شکل ممکن تشکیل یک دولت وحدت ملی اضطراری را بررسی کنم و پیش ببرم."


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی