شناسه خبر : 45983
تاریخ انتشار : 1399/01/06 12:12
هشدار درباره بازداشت ناقضین قانون منع آمد و شد در بغداد/ تعلیق فعالیت‌های سیاسی جریان "حکمت"

هشدار درباره بازداشت ناقضین قانون منع آمد و شد در بغداد/ تعلیق فعالیت‌های سیاسی جریان "حکمت"

اتاق عملیات بغداد اعلام کرد که تمامی نقض کنندگان مقررات منع آمد و شد در پایتخت این کشور را بازداشت می‌کند.

به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، فرماندهی اتاق عملیات بغداد در بیانیه‌ای هشدار داد که تمامی نقض کنندگان مقررات منع آمد و شد در این استان بازداشت خواهند شد.

در این بیانیه آمده است: اتفاقات بهداشتی خطرناک در پی شیوع ویروس کرونا ما را به عنوان طرف‌های امنیتی وادار به اتخاذ تدابیر فوری و لازم برای حفظ سلامت شهروندانمان به ویژه در بغداد می‌کند. شهروندان نیز باید با نیروهای امنیتی همکاری کرده و مقررات منع آمد و شد را نقض نکنند به ویژه که ما درحال عبور از مرحله افزایش شمار مبتلایان کرونا هستیم.

فرماندهی اتاق عملیات بغداد بر ضرورت نقض نکردن مقررات منع آمد و شد جز در موارد اضطراری و خارج نشدن از خانه جز برای خرید کالاهای ضروری با هماهنگی نیروهای امنیتی تأکید کرد.

در ادامه بیانیه فرماندهی اتاق عملیات بغداد آمده است: شهروندان باید به دستورالعمل‌های نیروهای امنیتی و طرف‌های مربوطه دیگر پایبند باشند و در صورت عمل نکردن به آنها، نیروهای امنیتی به شکل جدی با این موارد برخورد کرده و هر فردی را که مقررات منع آمد و شد بهداشتی را نقض کند، بازداشت می‌کنند و پس از آن اقدامات قانونی در رابطه با آنها اتخاذ می‌شود. به همین دلیل بار دیگر از شهروندان عراقی در بغداد می‌خواهیم که همچنان در خانه بمانند تا مانع از شیوع کرونا شوند.

در همین حال، محمد البیاتی، نماینده فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق نیز اعلام کرد که کادر وزارت بهداشت در تمامی ورودی‌های بغداد مستقر شده‌اند تا از سلامتی افرادی که وارد این شهر می‌شوند اطمینان حاصل کنند.

از سوی دیگر، عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق (اپوزیسیون) در بیانیه‌ای کوتاه از تعلیق تمامی فعالیت‌های سیاسی این جریان در راستای کمک به کمپین مقابله با گسترش کرونا خبر داد.

وی در این باره گفت: با توجه به حساس بودن شرایطی که کشور با آن مواجه است و همچنین اعتقاد به بسیج کردن تلاش‌ها برای عبور از این وضعیت دشوار، تعلیق تمامی فعالیت‌های سیاسی جریان حکمت ملی را اعلام می‌کنم.

طبق آخرین آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت عراق، تاکنون ۳۱۶ عراقی به ویروس کرونا مبتلا شده و در این بین ۲۶ شخص نیز جانشان را از دست داده‌اند.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی