شناسه خبر : 45886
تاریخ انتشار : 1399/01/04 21:17
آنتونیو گوترش از آتش‌بس در لیبی استقبال کرد

آنتونیو گوترش از آتش‌بس در لیبی استقبال کرد

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد آتش بس فوری در تمام نقاط درگیری در جهان را به علت شیوع کرونا خواستار شد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای نسبت به استقبال طرف‌های درگیر در لیبی از فراخوان این نهاد برای برقراری آتش‌بس انسانی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا ابراز خرسندی کرد. وی در این بیانیه به افزایش وخامت وضعیت انسانی در لیبی و تاثیرات احتمالی شیوع کرونا در این کشور اشاره کرده و متذکر شد: امیدوارم این وضعیت باعث شود درگیری‌ها در اسرع‌وقت و بی قید و شرط متوقف شود.

تمام طرف‌های درگیر در لیبی را دعوت می‌کنیم بر مقابله با این تهدید (کرونا) متمرکز شوند و به دسترسی نیازمندان این کشور به کمک‌های بشردوستانه کمک کنند. گفتنی است شبه نظامیان ژنرال کودتاگر خلیفه حفتر که توسط امارات متحده عربی، عربستان سعودی، روسیه، مصر و اردن حمایت می‌شوند، از 4 آوریل 2019 حملات خود به طرابلس را آغاز و از 12 دسامبر گذشته به منظور به تصرف درآوردن این شهر حملات خود را تشدید کرده‌اند.

یگان‌های وابسته به شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی نیز که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته می شود، در واکنش به تحرکات نظامی حفتر در طرابلس عملیات «برکان الغضب» را آغاز کرده‌اند. محمد قنونو سخنگوی ارتش دولت وفاق ملی لیبی دیروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر حمله راکتی شبه‌نظامیان خلیفه حفتر به منطقه باب بن غشیر در طرابلس 2 کودک زخمی شده‌اند. احمد مسماری، سخنگوی نیروهای وابسته به خلیفه حفتر نیز امروز در یک نشست خبری گفت که این نیروها از پیشنهاد سازمان ملل متحد و کشورهای اروپایی برای برقراری آتش‌بس انسانی استقبال می‌کنند. براساس آمار دولت وفاق ملی لیبی هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور وجود ندارد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی