شناسه خبر : 45844
تاریخ انتشار : 1399/01/04 14:38
سفر ناگهانی پامپئو به کابل

سفر ناگهانی پامپئو به کابل

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا امروز در سفری از پیش تعیین نشده وارد کابل پایتخت افغانستان شد. دلایل این سفر ، رسیدگی به اجرای توافق میان آمریکا و طالبان است که ماه گذشته صورت گرفت اما وزیر خارجه آمریکا در حالی وارد کابل شد که مذاکرات بین الافغانی در هاله‌ای از ابهام است و..

نورنیوز_گروه بین‌الملل: مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا امروز صبح در یک سفر از پیش اعلام شده وارد کابل پایتخت افغانستان شد. 

دلایل این سفر ، رسیدگی به اجرای توافق میان آمریکا و طالبان است که ماه گذشته صورت گرفت اما جزئیات بیشتری ارائه نشده است. 
وزیر خارجه آمریکا در حالی وارد کابل شد که مذاکرات بین الافغانی در هاله‌ای از ابهام است و جنجال های انتخاباتی این کشور کماکان ادامه دارد.
بر اساس توافق آمریکا و طالبان برای شروع مذاکرات بین الافغانی، آمریکا قول آزادی ۵ هزار زندانی گروه طالبان را داده بود؛ اما غنی می‌گوید، افغانستان هیچ تعهدی نسبت به رهایی این زندانیان ندارد و طرح آزادی مشروط و تدریجی آنها را مطرح کرده که با مخالفت طالبان روبرو شده‌است. 
این در حالی‌است که عبدالله و غنی هردو به صورت همزمان خود را رئیس جمهور افغانستان اعلام کرده و میانجی گری های زلمی خلیلزاد نماینده واشنگتن برای تشکیل یک دولت فراگیر به رهبری اشرف غنی و مشارکت عبدالله تاکنون بی‌نتیجه بوده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی