شناسه خبر : 45754
تاریخ انتشار : 1399/01/03 13:47
وضع وخیم اسرای زن فلسطینی در زندان‌های تل‌آویو؛ از شکنجه‌ تا بازرسی‌های شنیع

وضع وخیم اسرای زن فلسطینی در زندان‌های تل‌آویو؛ از شکنجه‌ تا بازرسی‌های شنیع

اسرای زن فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، تحت شکنجه‌های شدید و بازرسی‌های شنیع قرار دارند و حتی به آنان اجازه ملاقات با نزدیکانشان داده نمی‌شود.

انجمن اسرای فلسطینی خبر داد که وضعیت زنان فلسطینی در بند زندانهای رژیم صهیونیستی وخیم است.

این انجمن با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت «روز مادر» اعلام کرد، سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی برخی از مادران فلسطینی را از دیدار فرزندانشان محروم کرد و حتی به برخی از آنان اجازه نداد که تماس تلفنی با فرزندان خود داشته باشند.

به گزارش الشرق الاوسط، در این بیانیه تصریح شد، مادران فلسطینی، با توجه به شیوع ویروس کرونا، وضعیت وخیمی در زندان‌های صهیونیستی دارند و صهیونیستها، ملاقات خانواده‌ها و حتی وکلا با این مادران را لغو کرده‌اند.

بنا بر اعلام این انجمن، در میان اسرای فلسطینی، مادران کودکان شیرخواره نیز حضور دارند که صهیونیستها آنان را به چندین ماه زندان محکوم کرده‌اند. «روان سمحان» یکی از این مادران است که وقتی کودکش، هشت ماهه بود، بازداشت شد.

به گفته انجمن مذکور، اسرای زن فلسطینی در زندان‌ها، با انواع شکنجه روبرو هستند و مسئولان صهیونیست نیز رفتار ناشایستی با آنان دارند.

به گزارش الشرق الاوسط، از سال 2019 مسئولان صهیونیست، مجددا به سیاست شکنجه زنان زندانی روی آورده‌اند. این شکنجه‌ها شامل «تیراندازی به سمت آنان در جریان عملیات بازداشت، بازرسی آنان به صورت عریان و زندانی کردنشان در زندان‌های غیر قابل زندگی است».

بیدار نگه داشتن اسرای زن به مدت طولانی، بازجویی پیوسته، تهدید، قرنطینه، باج‌خواهی و ضرب و شتم شدید آنان از جمله دیگر شکنجه‌ها است.

در همین ارتباط، «وصفی قبها» از رهبران جنبش حماس فلسطین از نهادهای بین‌المللی خواست مواد ضد عفونی کننده و بهداشتی در اختیار زندانیان فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی قرار دهند.

قبها با انتشار بیانیه‌ای گفت که رژیم صهیونیستی درخواست نمایندگان اسرا در زندان «مجدو» برای دریافت ماسک را رد کرد.

قبها همچنین گفت که مسئولان صهیونیست در پاسخ به درخواست زندانیان فلسطینی برای دریافت ماسک گفتند که اسرای فلسطینی «به جای ماسک، از جوراب استفاده کنند».

انجمن اسرای فلسطینی نیز روز پنجشنبه گذشته خبر داد که چهار زندانی فلسطینی مبتلا به کرونا شده‌اند، ولی ریاست زندانهای رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این افراد مشکوک به کرونا هستند و در قرنطینه قرار گرفته‌اند.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی