شناسه خبر : 45724
تاریخ انتشار : 1399/01/03 09:28
گاردین: هیچ تغییری در راهبرد منطقه ای ایران مشاهده نمی شود

نورنیوز بررسی کرد؛

گاردین: هیچ تغییری در راهبرد منطقه ای ایران مشاهده نمی شود

پومپئو با تاکید بر تحریم افرادی که تحریم های نفتی را دور می زنند بر سیاست فشار حداکثری ایالات متحده پافشاری می کند. با این حال، این اقدام تحریک کننده و ظالمانه است.

نورنیوز- گروه بین الملل- به گزارش نشریه گاردین،اعمال تحریم های بیشتر بر ایران درست مثل ریختن بنزین بر ساختمانی در آتش است.
این اقدامات خطر خروج ایران از ان پی تی را افزایش خواهد داد.
باید به این واقعیت توجه کرد که خروج از ان پی تی که زمانی با انزوای دیپلماتیک ایران برابر بود، حالا به یک گزینه ی واقعی سیاسی تبدیل شده است. 
این گزارش می افزاید:در راهبرد منطقه ای ایران نیز هیچ تغییری مشاهده نمی شود وتلاش هایش در سوریه و عراق و لبنان همچنان ادامه دارد.
بر اساس این گزارش، پومپئو با تاکید بر تحریم افرادی که تحریم های نفتی را دور می زنند بر سیاست فشار حداکثری ایالات متحده پافشاری می کند. با این حال، این اقدام تحریک کننده و ظالمانه است.
این گزارش تاکید می کند'بی توجهی به وضعیت اضطراری و بستن کانال های کمک پزشکی و مخالفت با درخواست وام 5 میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول، به این معنی است که واشنگتن علاقه ای به ایجاد اقداماتِ اعتماد ساز ندارد.
واشنگتن به درخواست های اروپا برای کاهش تحریم ها نیز توجهی نمی کند. ایالات متحده درون یک چاله است و می بایست دست از کندن بیشتر آن بردارد.
درگزارش گاردین امده است:کارزار ترامپ در دستیابی به اهدافش دربرابر ایران به شدت ناکام مانده است.
ایران به توسعه ی برنامه های موشکی، پهپادی و ماهواره ای اش ادامه می دهد که می تواند پایگاه های ایالات متحده و اسرائیل در خاورمیانه را هدف قرار دهد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی