شناسه خبر : 45655
تاریخ انتشار : 1399/01/01 22:29
پمپئو اطلاعات شبکه‌های مجازی درباره کرونا را نادرست خواند

پمپئو اطلاعات شبکه‌های مجازی درباره کرونا را نادرست خواند

وزیر خارجه آمریکا که درگیر جنگ رسانه‌ای با چین شده است که ارتش آمریکا متهم به انتشار ویروس جدید کرونا بوده است، از مردم خواست به شبکه‌های مجازی اعتماد نکنند و اطلاعات را از منابع معتبر دریافت کنند.

مایک پمپئو روز جمعه در نشست خبری مشترک با دونالد ترامپ رئیس جمهوری و اعضای کمیته ملی مقابله با کرونا افزود: به مردم آمریکا اطمینان می دهم تمام تیم امنیت ملی شما در اقصی نقاط جهان همچون افغانستان در حال محوریت هستند. وی از بسته شدن مرز کشورش با مکزیک برای سفر های غیر ضروری خبر داد و گفت: ایالات متحده و مکزیک توافق کردند که سفرهای غیر ضروری را از طریق مرزهای خود محدود کنند. در اینجا نیز آمریکا خوشحال است که یک دوستی را داریم که دوشادوش ما در این جنگ، همکاری می‌کند.

وزیر خارجه ترامپ از توافق مشترک با کانادا هم خبر داد و افزود: آمریکا و کانادا هم به طور مشترک توافق کردند که همه تردد غیر ضروری را در مرزهای خود محدود کنیم. این محدودیت‌های مسافرتی پس از 30 روز مورد بازنگری قرار خواهد گرفت. پمپئو ادامه داد: باید از مسافرت‌های بین المللی شهروندان آمریکایی اجتناب کرد. در جایی که بازگشت به آمریکا امکان پذیر است ، شهروندان باید این کار را انجام دهند یا در مدت طولانی در خارج از آمریکا تحت حفاظت قرار گیرند. مقامات چین اعلام کرده بودند که ویروس جدید کرونا از سوی ارتش آمریکا منتشر شده است اما این مساله به مذاق آمریکایی‌ها خوش نیامد و در تلاشند تا اظهارات چینی ها را بی اعتبار سازند.

در این راستا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به صراحت "ویروس چینی" را به جای ویروس کرونا برگزیده است و معتقد است اینگونه با اظهارات مقامات چین مقابله می‌کند در حالی که کارشناسان اجتماعی آمریکا بر این باورند که اینگونه اظهار نظر، نژادپرستانه است و برای شهروندان چینی تبار آمریکا مشکل ایجاد خواهد کرد.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی