شناسه خبر : 45649
تاریخ انتشار : 1399/01/01 20:42
اتهام‌پراکنی جدید پامپئو علیه ایران، چین و روسیه درباره «کرونا»

اتهام‌پراکنی جدید پامپئو علیه ایران، چین و روسیه درباره «کرونا»

وزیر امور خارجه آمریکا امروز جمعه چین، روسیه و ایران را به انتشار «اطلاعات گمراه‌کننده» درباره انتشار ویروس کرونای جدید منتشر کرد.

پامپئو با بیان اینکه اطلاعات‌گمراه‌کننده درباره ویروس کرونا از چین، روسیه و ایران می‌آید گفت: «با این کشورها صحبت کرده و گفته‌ایم که باید این کار را متوقف کنند.» پامپئو مدعی شد ایران، چین و روسیه می‌خواهند با انتشار این اطلاعات تلاش‌های آمریکا برای مبارزه با ویروس کرونا را بی‌اعتبار کنند. با وجود آنکه در روزهای گذشته گزارش‌های زیادی از اخلال تحریم‌های آمریکا در مبادلات دارویی و پزشکی با ایران مطرح شده پامپئو بار دیگر ادعای خود درباره اینکه اقلام بشردوستانه و غذایی مشمول تحریم‌های آمریکا نیستند را تکرار کرد.

پامپئو مدعی شد: «هیچ تحریمی برای دارو یا کمک‌رسانی‌های بشردوستانه علیه ایران اعمال نمی‌شود.» او مدعی شد: «همه دنیا باید بدانند که مسیر کمک‌رسانی‌های بشردوستانه به ایران باز است... آنها با مشکل وحشتناکی روبرو هستند و ما می‌خواهیم کمک‌های بشردوستانه به ایران برسند.» وزیر خارجه آمریکا در این کنفرانس خبری بار دیگر ایران را به نقش‌آفرینی حملات اخیر به پایگاه‌های آمریکا در عراق متهم کرد. او گفت: «ما همواره گفته‌ایم که شبه‌نظامیان شیعه عراق توسط رژیم ایران تأمین مالی و تجهیز شده و آموزش داده می‌شوند.» وی گفت: «ما از ایرانی‌ها خواسته‌ایم این کار را انجام ندهند و گفته‌ایم که بابت این حملات مسئول شناخته خواهند شد.»

در حال تکمیل...


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی