شناسه خبر : 45596
تاریخ انتشار : 1399/01/01 08:30
ترامپ نشست حضوری سران گروه 7 را لغو کرد

ترامپ نشست حضوری سران گروه 7 را لغو کرد

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نشست حضوری سران گروه هفت (G7) را که قرار بود ماه ژوئن (خرداد) در کمپ دیوید برگزار شود، لغو کرد.

به گزارش بامداد جمعه رویترز، این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کشورها مرزهای خود را بسته و ممنوعیت‌هایی در خصوص مسافرت‌های خارجی وضع کرده‌اند.
قرار است به جای نشست حضوری، مذاکرات و گفت‌وگوها از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شود.  
هفته جاری نیز سران کشورهای گروه ۷ یک ویدئو کنفرانس برگزار و در خصوص راه‌های مقابله با کرونا و حمایت از فعالیت‌های اقتصادی مذاکره کردند.
به دنبال لغو نشست حضوری سران گروه ۷ در کمپ دیوید واقع در ایالت مریلند، انتظار می‌رود که سران گروه ۷ در ماه‌های آوریل، می و ژوئن جلساتی را به صورت ویدیویی برگزار کنند.
«جود دیری» سخنگوی کاخ سفید به خبرگزاری رویترز گفت که «لری کودلو» مشاور اقتصادی کاخ سفید همتایانش در گروه ۷ را از لغو نشست حضوری سران این گروه مطلع کرده است.
گروه ۷ متشکل از کشورهای آمریکا، ایتالیا، ژاپن، کانادا، فرانسه، آلمان، انگلیس و همچنین اتحادیه اروپاست و قرار بود نشست سران آنها از دهم تا ۱۲ ژوئن (۲۱ تا ۲۳ خرداد) در کمپ دیوید برگزار شود.
ترامپ هفته گذشته در پی شیوع کرونا ورود مسافر از اروپا به آمریکا را لغو کرد. این اقدام بدون مشورت با رهبران اروپایی اتخاذ شد و اعتراض آنها را در پی داشت.


خبرگزاری ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی