شناسه خبر : 45591
تاریخ انتشار : 1398/12/29 22:54
رییس جمهوری تاجیکستان نوروز را به روحانی تبریک گفت

رییس جمهوری تاجیکستان نوروز را به روحانی تبریک گفت

رییس جمهوری تاجیکستان در پیامی به حجت الاسلام و المسلمین روحانی ضمن تبریک عید نوروز به عنوان میراث مشترک فرهنگی نوشت: اطمینان دارم که ما در آینده نیز جهت گسترش پیوسته مناسبات دوستی و همکاری های جنبه‌های مختلف بین کشورهایمان به طور مشترک سعی و تلاش خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این پیام‌ها، با تبریک و تهنیت آغاز سال ۱۳۹۹ هجری شمسی، فرا رسیدن نوروز باستانی، فصل شکوفایی زمین، اظهار داشت: نوروز، این سنت کهن و باشکوه، پیام‌آور عشق و مهرورزی است و بهار، دمیدن روح حیات در کالبد طبیعت، جلوه‌گری قدرت لایزال الهی و فصل نو شدن و هنگامه زدودن غبار یأس از تن و جان آدمیان است.

در پیام روحانی آمده است: نوروز امسال متأسفانه با ورود ویروس کرونا به ایران و بسیاری از کشورها همزمان شده و طبیعی است که به لحاظ ارتباط روزانه کشورهای ما با یکدیگر، نیاز به همکاری برای عبور از بحران ناشی از این ویروس خطرناک را بیش از گذشته ضروری ساخته است.

در پیام تبریک رییس جمهور ایران به کشورهای حوزه تمدن نوروز تاکید شده است: مناسب است با تجمیع امکانات دارویی و درمانی، همدیگر را یاری کنیم تا با غلبه بر این ویروس مهاجم، جشن نوروز را به مراسم تأمین سلامت و برکت ملت‌های خود تبدیل کنیم. رییس جمهور در پایان این پیام نیز از خداوند متعال سلامتی و موفقیت برای مردم کشورهای حوزه تمدن نوروز آرزو کرده است.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی