شناسه خبر : 45560
تاریخ انتشار : 1398/12/29 16:32
پنتاگون: خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان به رغم شیوع کرونا ادامه می‌یابد

پنتاگون: خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان به رغم شیوع کرونا ادامه می‌یابد

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که به‌رغم شیوع ویروس کرونا خروج نیروهای نظامی این کشور از افغانستان ادامه خواهد یافت و پروتکل‌های پزشکی جدید برای آزمایش اعضای این نیروها تدوین شده است.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که به‌رغم شیوع ویروس کرونا خروج نیروهای نظامی این کشور از افغانستان ادامه خواهد یافت و پروتکل‌های پزشکی جدید برای آزمایش اعضای این نیروها تدوین شده است. براساس گزارش واشنگتن‌تایمز، آمریکا و طالبان ماه گذشته توافقنامه ای را برپایان جنگ در افغانستان امضا کردند و بخش مهم این توافق خروج تدریجی تمام نیروهای آمریکایی است، براساس این توافق طی 135 روز 5 هزار نظامی آمریکایی از خاک افغانستان خارج شده و در مرحله بعد و پس از مذاکرات بین الافغانی تمام این نیروهای خارج خواهد شد.

«سونی لگت» سخنگوی نظامیان آمریکایی در افغانستان در این باره گفت: حفاظت از نیروها مهمترین اولویت ماست و با همکاری ارتش تمام توان خود را برای عدم مبتلا شدن نظامیان به کرونا در افغانستان در دست اجرا است. وی افزود: کاهش نظامیان به تعداد 8600 نفر ادامه خواهد داشت. هفته گذشته نیز خبرگزاری آسوشیتدپرس از قرنطینه بیش از 300 تروریست آمریکایی پس از بازگشت از افغانستان برای جلوگیری از شیوع کرونا به مدت 14 روز خبر داد و نوشت این افراد که پس از 9 ماه ماموریت خود در افغانستان در قالب ماموریت ناتو، قرار است در هنگام بازشگت به آمریکا، دو هفته در قرنطینه به‌سر ببرند.

همزمان با شیوع ویروس کرونا در افغانستان، روز گذشته یک عضو کنگره آمریکا اعلام کرده بود سربازان این کشور در افغانستان به علائمی شبیه آنفولانزا مبتلا شدند که به احتمال زیاد علائم ویروس کرونا است. «مارک پوکان» نماینده حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان این کشور از عدم آزمایش از سربازان آمریکایی مستقر در افغانستان انتقاد کرد. وی همچنین گفت که از وضعیت نظامیان بعد از تماس یکی از خانوادگان این افراد با دفتر وی از این وضعیت مطلع شده است.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی