شناسه خبر : 45518
تاریخ انتشار : 1398/12/29 08:58
واکنشهای اجتماعی غیر منتظره به شیوع کرونا در آمریکا

نورنیوز بررسی می کند

واکنشهای اجتماعی غیر منتظره به شیوع کرونا در آمریکا

با شیوع ویروس کرونا در آمریکا، امار خرید اسلحه در این کشور افزایش معنی داری داشته ونگرانی ها درباره بالا رفتن امار خشونت با اسلحه در این آمریکا را افزایش داده است.

نورنیوز-گروه بین الملل _ شیوع ویروس کرونا در آمریکا،امارخرید اسلحه در این کشور را با افزایش معنی داری روبرو نموده به صورتی که شبکه اسکای نیوز این افزایش تقاضا را نتیجه برهم خوردن نظم عمومی پس از شیوع کرونا و ترس مردم از ایجاد هرج و مرج میداند. 

گزارش های منتشر شده از روند خرید سلاح از سوی شهروندان در آمریکا نشان میدهد، بسیاری از مشتریان امروز اسلحه کسانی هستند که تا کنون اسلحه نداشته اند. این افراد بدلیل نگرانی از آثار ناشناخته و غیر منتظره شیوع ویروس کرونا برنظم عمومی،ساعت ها در صف های خرید اسلحه می ایستند تا زراد خانه های شخصیشان را تقویت کنند و در برابر خطرات احتمالی دست خالی نباشند. 

بخش قابل توجهی از متقاضیان، نژاد های آسیایی ساکن امریکا هستند. همزمانی تفکر ریشه دار "برتری نژادی" در امریکابا تلاش پیوسته غرب برای معرفی ویروس کووید ۱۹ به عنوان "ویروس چینی"،شرایط را برای این افراد بسیار پیچیده کرده است. آنها نگران هستند که با گسترش کرونا مورد حملات نژاد پرستانه افراد افراطی قرار بگیرند.پیش از این امارها نشان می داد امریکا با جمعیتی معادل تنها ۴ درصد جمعیت کره زمین، ۳۵ درصد از مرگ و میرهای ناشی از اسلحه را به خود اختصاص داده و روزانه به صورت میانگین صد نفر در این کشور بر اثر خشونت با اسحه جان خود را از دست میدهند.پیش بینی میشود با رشد تقاضای اسلحه، امار تلفات در این زمینه نیز رشد معنی داری پیدا کند.

شرایط اجتماعی نامساعد و شکافهای طبقاتی،نژادی و مذهبی در این کشور همراه با ضعف نظام تامین اجتماعی بویژه برای اقشار کم درآمدافزایش هراس و نگرانی از اینده را در شهروندان آمریکایی افزایش داده است.اتفاقاتی مانند صف های طولانی روبروی فروشگاهها و یا صف های خرید اسلحه را میتوان با چنین نگاهی تحلیل کرد.

با توجه به اعلام وزارت بهداشت آمریکا در خصوص تداوم ۱۸ ماهه شیوع موج های متعدد کرونا دراین کشور، احتمال افزایش واکنشهای اجتماعی به اثرات غیر قابل پیش بینی شیوع این بیماری در آمریکا بسیار بالاست.


نورنیوز
کلید واژگان
آمریکاکرونا ویروس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی