شناسه خبر : 45385
تاریخ انتشار : 1398/12/27 13:08
کرونای ما و کرونای آنها!

نورنیوز بررسی کرد؛

کرونای ما و کرونای آنها!

مردم مقاوم ایران که مظلومانه تحت تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا قرار دارند بالاجبار باید علاوه بر مبارزه با کرونا در دو جبهه «تحریم» و «جنگ روانی» که هدفش افزایش «فشار حداکثری» است نیز مبارزه کنند.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: حدود یک ماه است که کشور عزیزمان مانند بیش از 140 کشور جهان درگیر شیوع ویروس «کووید ۱۹» یا همان کرونا شده و همه ظرفیت‌های کشور را درگیر برنامه‌های مقابله‌ای و درمانی کرده است.

همه کشورهایی که به نوعی درگیر شیوع این ویروس شده‌اند، با بسیج امکانات و ظرفیت‌ها، انرژی خود را بر مبارزه با این بیماری متمرکز کرده‌اند. مبارزه با این ویروس اما در جامعه ایرانی تفاوت‌های معنی‌داری با سایر کشورها دارد.

مردم مقاوم ایران که مظلومانه تحت تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا قرار دارند بالاجبار باید علاوه بر مبارزه با کرونا در دو جبهه «تحریم» و «جنگ روانی» که هدفش افزایش «فشار حداکثری» است نیز مبارزه کنند.

ملت ایران پس از پشت سر گذاشتن سالی سخت، در حالی پا به ماه پایانی سال گذاشت که دشمنانش در قالب راهبرد «فشار حداکثری»، هر چه در توان داشتند اعم از تحریم، تعرض نظامی، ترور، فشارهای بین المللی و... برای شکستن اراده و مقاومت مثال زدنی آنان به کار گرفتند.

مهمترین بخش از پازل فشار حداکثری به زعم طراحان خبیث آن، چیزی نبود جز عملیات نرم روانی در بستر «جنگ ادراکی» گسترده برای ایجاد «خستگی اجتماعی» و «فروپاشی ذهنی» تا از این رهگذر، با تقویت یأس و ناامیدی، ملت مقاوم ایران را مجبور به تسلیم در برابر زیاده‌خواهی‌های آنان کند.

دشمنان ملت ایران در ادامه این جنگ نابرابر، شیوع کرونا را فرصت خوبی یافتند تا به خیال خود ضربات آخر را بر پیکر جامعه مقاوم ایرانی وارد آورند، غافل از اینکه «خدا» بزرگتر است.

مروری هرچند محدود و گذرا بر موضوعاتی که رسانه‌های معاند در طول یک ماه گذشته بر آن متمرکز بودند حقایق بسیاری را مکشوف خواهد کرد:

ــ ابتلای دکتر ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت را تمسخر ‌کردند، اما وزیر بهداشت بریتانیا به اذعان خودش در ردیف اولین بیماران مبتلا به کرونا بود!

ــ ابتلای ۴ نماینده مجلس به کرونا را دستاویز لجن‌پراکنی کردند، اما ۱۰ نفر از نمایندگان پارلمان فرانسه به کووید ۱۹ مبتلا شدند!

ــ کمبود ماسک و ژل ضدعفونی در‌ ایران در میانه بحران را فاجعه نشان دادند، اما پیش از شیوع کرونا ماسک و مواد ضدعفونی در ‌آمریکا و اروپا نایاب شد!

ــ فشار آوردند تا مرزهای ایران بسته شود، اما حالا هم آمریکا و هم اروپا مرزهایشان را به روی سایر کشورها بسته‌اند!

ــ فوت چند شخصیت سیاسی ایرانی را حاکی از بحران کرونا در ایران دانستند، اما همسر جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، وزیر دفاع آمریکا و معاونش هم کرونا گرفتند و مانند نخست وزیر کانادا قرنطینه شدند!

ــ به دروغ علمای قم را مانع اجرای دستورات بهداشتی معرفی کردند، اما تصاویر کشیش‌های آمریکایی که مردم را به دست دادن با یکدیگر تشویق می‌کنند بیرون آمد!

ــ آدم اجیر کردند که از لیسیدن ضریح مطهر حضرت معصومه(س) فیلم منتشر کند، اما فیلم خبرنگار سوئیسی در حین لیسیدن کف خیابان منتشر شد!

ــ گفتند ایرانی‌ها در خرافات غوطه‌ور هستند، اما فیلم کشیش مسیحی که از پشت تلویزیون ادعای شفا دادن می‌کرد منتشر شد!

ــ مردم ایران را هوچی معرفی کردند، اما صدها فریم عکس از دعوا بر سر دستمال توالت در جوامع غربی منتشر شد تا جایی که پیشنهاد استفاده از آفتابه به مردمشان دادند!

ــ گفتند ایرانی‌ها عاجز از مقابله با کرونا، دست به دعا شده‌اند، اما عکس دعای دسته‌جمعی دولت ترامپ در کاخ سفید بیرون زد! و موارد بسیاری دیگر از این دست...

بدون شک اگر کسری از تحریم‌های ۴۰ ساله و همه جانبه‌ای که علیه جمهوری اسلامی اعمال شده به همراه حجم گسترده عملیات روانی علیه افکار عمومی ایرانیان در اروپا و آمریکا اعمال شده بود، در هفته اول شیوع کرونا ساختار سیاسی و اقتصادی این کشورها دچار فروپاشی می‌شد، در حالی که ایران تا همین‌جا، کار‌ی کرده که کشورهای به اصطلاح پیشرفته اروپایی و آمریکایی به اذعان سازمان جهانی بهداشت توانش را ندارند.

این‌ها همه، واقعیت‌هایی است که تاکنون در قالب سناریوهای «جنگ ادراکی» علیه مردم ایران انجام شده و همچنان ادامه دارد.

مقایسه کنش‌ها و واکنش‌های کشورها و مردم در سراسر جهان که اکنون بدون درگیر بودن با تحریم و فشارهای رسانه‌ای و روانی تنها در معرض آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا قرار گرفته‌اند به روشنی نشان می‌دهد که حقایق مربوط به ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی و توانمندی‌های مدیریتی در ایران با سایر کشورهای مدعی به گونه دیگری است.

آن چیزی که جامعه ایران را مقاوم و پیشرو کرده، اعتماد به‌نفس، فرهنگ غنی، اعتقادات و باورهای عمیق دینی و انسانی است. روحیه ایثار و از خودگذشتگی مردم، چه پزشکان و چه اقشار دیگر که به کمک دولت و هم‌وطنانشان آمدند، همان چیزی است که در جوامع شکل گرفته بر اساس اومانیسم و مادیات جایی ندارد.

در هیچ جای دنیا از کمک گروه‌های جهادی و نیروهای خودجوش بسیج مردمی به دولت برای رفع این بحران خبری نیست و حتی در آمریکا برای خرید سلاح از ترس اغتشاشات حاصل از کرونا نیز صف‌های طولانی ایجاد شده است.

در ایران اما؛ کافی است سری به تولیدی‌هایی بزنید که نذر کرده‌اند ماسک تولید کنند و رایگان بین مردم پخش کنند یا شب‌ها در تمام شهرها و محله‌های این دیار پهناور، خلوص و مجاهده نیروهای بی‌ادعای بسیج را که اقدام به ضدعفونی کوی و برزن می‌کنند به مشاهده بنشینید.

هدف جنگ ادراکی دشمن اما چیز دیگری است. آنها می‌خواهند جامعه ایرانی را با استفاده از انواع اخبار، آمارهای ساختگی، طنز و... تحقیر، مأیوس و از درون تهی کنند. ایجاد فضای بی‌اعتمادی میان مردم و حاکمیت و القاء ناکارآمدی حکومت از محورهای اصلی است که در مرکز برنامه‎های جنگ ادراکی علیه ما بوده و هست.

مقایسه خارجی‌ها (اروپایی، آمریکایی و...) با ایرانی‌ها و تلاش برای اثبات این گزاره دروغ که آنها و مسئولینشان افرادی صادق، پاکدست، با وجدان، با فرهنگ، انسان دوست و... هستند و ما در نقطه مقابل آن قرار داریم، شگرد اصلی انگاره‌های این جنگ ادراکی است.

شاید بتوان این‌گونه گفت که کرونا با همه مشکلات و ناملایماتش برکاتی را نیز برای مردم ایران به‌دنبال داشته و آن افشای ابعاد دروغ‌پردازی‌های زهرآگین رسانه‌های وابسته به نظام سلطه بوده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی