شناسه خبر : 45169
تاریخ انتشار : 1398/12/24 21:20
تداوم ادعاهای بی اساس  آل خلیفه علیه ایران

تداوم ادعاهای بی اساس آل خلیفه علیه ایران

وزیر بهداشت بحرین درادعائی مضحک مدعی شد که ایران رسیدگی و مراقبت های پزشکی لازم برای بحرینی هایی که در ایران هستند را فراهم نیاورده است!

وزیر بهداشت بحرین درادعائی مضحک مدعی شد که ایران رسیدگی و مراقبت های پزشکی لازم برای بحرینی هایی که در ایران هستند را فراهم نیاورده است! فائِقه الصالح وزیر بهداشت بحرین در جلسه مشترک قوه مجریه و مقننه بحرین (دولت و مجلس نمایندگان) با اشاره به قوانین بین المللی از جمله معاهده مرتبط به سازمان بهداشت که کشورها را ملزم می کند تا برای جلوگیری از شیوع ویروس ها و بیماری های مُسری تعاملی مبتنی بر مصداقیت و برنامه ریزی شده داشته باشند، ادعا کرد: واضح است که ایران در این زمینه بدلایل مختلفی شکست خورده است.

ایران شفافیت، شجاعت و مصداقیت اینکه آمار و حقایق واضح در خصوص شیوع این بیماری در شهرها و مناطق خود اعلام کند را نداشته تا هشداری برای کشور ها و افراد برای سفر به ایران باشند. الصالح همچنین ایران را متهم کرد که رسیدگی و مراقبت های پزشکی لازم برای شهروندان بحرینی که در ایران هستند را فراهم نیاورده است. وی مدعی شد که حقایق و آمارها ثابت می کنند که مبتلایانی با علایم واضح بیماری در ایران هستند که ایران حتی بر مبنای پایین ترین سطح از عرفهای بین المللی، رسیدگی پزشکی مورد نیاز آنها را انجام نداده است.

فائِقه الصالح همچنین ادعا کرد: ضعف نظام بهداشتی در ایران باعث شدت شیوع این ویروس شده که آثار منفی در کشورهای همسایه به خصوص کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس داشته است. چالش حاصل از ویرورس کرونا ثابت کرد میل و وفاداری بحرینی به وطن خودش است و هر درخواستی را بدون تردید پاسخ می دهد، در این مدت شاهد نیروهای داوطلب و بازنشسته ای بودیم که مشغول به کار شدند و به کادر پزشکی مان که شبانه روز در فرایند این تلاش های ملی در حال فعالیت هستند؛ افتخار می کنیم!

گفتنی است مسئولان بحرین اقدامات پادشاه، مجلس، وزارت خارجه و وزات بهداشت بحرین در پرونده بحرینی هایی که در ایران مانده اند و به بهانه شیوع کرونا از بازگشت آنها از ایران ممانعت می شود باعث انتقادهای شدید مردم و فعالان بحرینی و همچنین حیرت و عکس العمل های تند فعالان و شخصیت های کشورهای دیگر شده است و رژیم آل خلیفه متهم به عدم مسوولیت پذیری در قبال شهروندان بحرین است. این در حالیست که تا کنون ۳ نفر از حدود ۲ هزار بحرینی که در این سرگردان به سر می برند در مشهد مقدس فوت کرده اند. همچنین اطلاعات نگران کننده ای از وضعیت قرنطینه های بحرین مبنی بر عدم رعایت ضوابط پزشکی که باعث شیوع بیماری در خود قرنطینه ها شده است بر خشم و انتقادات مردم بحرین افزوده است.


مهر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی