شناسه خبر : 44891
تاریخ انتشار : 1398/12/21 17:57
نماینده چین در امور حقوق بشر خواستار لغو تحریم‌های ضد انسانی علیه ایران شد

نماینده چین در امور حقوق بشر خواستار لغو تحریم‌های ضد انسانی علیه ایران شد

نماینده ویژه وزارت امور خارجه چین در امور حقوق بشر، با اشاره به تاثیر منفی تحریم‌های یک‌جانبه اعمال‌شده بر ایران بر وضعیت مردم عادی، خواستار لغو این تحریم‌ها شد.

لیو هوآ نماینده ویژه وزارت امور خارجه چین در امور حقوق بشر روز دوشنبه در چهل و سومین جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت که چین از طرف‌های مربوطه می‌خواهد که فورا تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران را به منظور ممانعت از نقض بیشتر حقوق بشر مردم ایران، لغو کنند. او همچنین در این باره گفت که جامعه بین‌المللی باید با وضعیت حقوق بشر در ایران به گونه‌ای بی‌طرفانه و منصفانه رفتار کرده، چالش‌هایی را که ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه برای پیش‌برد و حفاظت از حقوق بشر با آن‌ها مواجه است را درک کرده و بیشتر به دولت ایران و خواسته‌های ملتش توجه کند.

این دیپلمات چینی ادامه داد: تحریم‌های اعمال شده از جانب برخی کشورها بر ایران تاثیر منفی قابل توجهی بر حقوق بشر مردم ایران داشته و همچنین سازمان ملل و دیگر سازمان‌ها را برای کمک‌رسانی‌های بشردوستانه به ایران محدود می‌کند. لیو تاکید کرد که حکومت و مردم ایران در مبارزه با شیوع کرونا ویروس در موقعیتی حیاتی قرار دارند. او علاوه بر این گفت: چین در حد ظرفیت خود در حال حمایت از ایران در این زمینه است، از جمله آن که کیت‌های تشخیص و دیگر مواد ضد شیوع را برای ایران فراهم کرده و گروهی از متخصصان داوطلب را برای کمک به ایران در مبارزه با شیوع این بیماری به این کشور می‌فرستد.

چین همچنین از تمامی طرف‌ها می‌خواهد که همکاری با ایران را در زمینه جلوگیری از شیوع این بیماری تحکیم کنند. این دیپلمات در ادامه اظهار کرد که چین همواره از این که کشورها مسائل حقوق بشر را با گفتمان سازنده و همکاری حل کرده و با سیاسی‌کاری، گزینشی عمل کردن، استانداردهای دوگانه و اقدامات خصومت‌آمیز مقابله کنند حمایت کرده است و از اقدام به «افشاگری» و اعمال فشار آشکارا طرفداری نمی‌کند.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی