شناسه خبر : 44880
تاریخ انتشار : 1398/12/21 14:58
آمریکا در پی احداث فرودگاه در نزدیکی پایگاه عین الاسد

آمریکا در پی احداث فرودگاه در نزدیکی پایگاه عین الاسد

یک منبع امنیتی عراقی گفت که آمریکا درصدد ساخت یک فرودگاه در استان الانبار است و مقدمات کار را نیز آغاز کرده است. یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق امروز (چهارشنبه) گفت که ارتش آمریکا ...

یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق امروز (چهارشنبه) گفت که ارتش آمریکا مرحله اول ساخت یک فرودگاه نظامی در غرب این استان را آغاز کرده است.

به نوشته وبگاه المعلومه، او گفت که این فرودگاه در کنار پایگاه «عین الاسد» در منطقه «هیت» ساخته می‌شود و کارشناسان آمریکا برای این منظور در این مکان مستقر شده‌اند.

به گفته این منبع عراقی، در مرحله اول کار همسطح سازی مکان و عملیات شن ریزی و همچنین ایجاد حصارهای امنیتی و تعبیه دوربین‌ها و دیگر اقدامات امنیتی صورت خواهد گرفت.

به گفته وی گشت‌زنی هوایی آمریکا بر فراز شهرها و مناطق مختلف الانبار شدت یافته است.

این مسئول امنیتی استان الانبار مدعی شد که آمریکا از این فرودگاه برای پرواز بمب‌افکن‌های راهبردی بی۵۲ استفاده خواهد کرد و فرودگاه مذکور مهم‌ترین فرودگاه نیروهای آمریکایی در عراق خواهد بود.

روز دوشنبه یک مقام امنیتی عراقی خبر داد که پایگاه هوایی عین‌الاسد در منطقه «البغدادی» شاهد فرود هواپیماهای حامل افراد و تجهیزات نظامی آمریکایی بوده و هنوز شمار دقیق افراد و میزان تجهیزات نظامی که از این طریق وارد عین‌الاسد شده‌اند، مشخص نیست اما پیش‌بینی می‌شود که سربازان و مستشاران نظامی آمریکایی و تجهیزات جنگی جدید به این پایگاه منتقل شده باشد.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی