شناسه خبر : 44848
تاریخ انتشار : 1398/12/21 09:07
«بایدن» پیروز انتخابات درون حزبی آمریکا شد

«بایدن» پیروز انتخابات درون حزبی آمریکا شد

با شمارش بیش از 70 درصد از آراء انتخابات درون حزبی 6 ایالت آمریکا، «جو بایدن» موفق شد با کسب 150 موکل انتخاباتی در صدر نامزدهای دموکرات قرار گیرد و «برنی سندرز» جایگاه دوم را به خود تخصیص داد.

انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها روز گذشته، 10 مارس، (سه‌شنبه، 20 اسفندماه) در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در 6 ایالت «آیداهو»، «میشیگان»، «می‌سی‌سی‌پی»، «میسوری»، «داکوتای شمالی» و «واشنگتن» برگزار شد.

با اعلام بیش از 70 درصد از نتایج انتخابات درون حزبی، «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا موفق شد با کسب 150 موکل انتخاباتی در صدر رقابت‌ نامزدهای انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها قرار گیرد و در مجموع 820 موکل انتخاباتی را به خود اختصاص دهد. طبق نتایج اعلام شده، «برنی سندرز» با کسب 88 موکل انتخاباتی در جایگاه دوم قرار گرفت.

*می‌سی‌سی‌پی

با شمارش ۹۸ درصد از آراء انتخاباتی در ایالت «می‌سی‌سی‌پی»، «جو بایدن» با کسب ۸۱ درصد از آراء انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در این ایالت، ۲۹ موکل انتخاباتی از مجموع ۳۶ موکل انتخاباتی این ایالت را به دست آورد. 

«برنی سندرز» سناتور ایالت «ورمونت» نیز با کسب ۱۴.۹ درصد از آراء این ایالت و دو موکل انتخاباتی در جایگاه دوم و الیزابت وارن با کسب ۲.۴ درصد از آراء‌ انتخاباتی در جایگاه سوم این ایالت قرار گرفت.

طبق گزارش‌ها، پنج موکل انتخاباتی در این ایالت هنوز تصمیم نهایی خود را برای حمایت از نامزد مورد نظر خود اتخاذ نکرده‌اند.

*آیداهو

با اعلام ۸۲ درصد از آراء انتخابات درون حزبی ایالت «آیداهو»، جو بایدن با کسب ۴۸.۳ آراء و ۹ موکل انتخاباتی از مجموع ۲۰ موکل انتخاباتی در این ایالت پیروز شد. برنی سندرز نیز با کسب ۷ موکل انتخاباتی در جایگاه دوم قرار گرفت. ۴ موکل انتخاباتی در این ایالت نیز هنوز تصمیم قطعی خود را در خصوص حمایت از نامزد مورد نظرشان اعلام نکرده‌اند.

*میشیگان

با شمارش بیش از ۸۶ درصد از آراء انتخابات درون حزبی ایالت «میشیگان»، «جو بایدن» با کسب ۵۲.۸ درصد از آراء و ۵۳ موکل انتخاباتی از مجموع ۱۲۵ موکل انتخاباتی این ایالت، صدرنشین شد و «برنی سندرز» با کسب ۳۷.۵ درصد و ۳۵ موکل انتخاباتی در جایگاه دوم قرار گرفت.  ۳۷ موکل انتخاباتی هنوز نظر نهایی خود را اعلام نکرده‌اند.

*میسوری

با اعلام ۱۰۰ درصد از نتایج انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت «میسوری»‌ آمریکا، جو بایدن با کسب ۶۰.۱ درصد از آراء و ۴۰ موکل انتخاباتی از مجموع ۶۸ موکل انتخاباتی این ایالت، صدرنشین شد و «برنی سندرز» نیز با کسب ۳۴.۶ درصد از آراء و ۲۳ موکل انتخاباتی جایگاه دوم را به خود اختصاص داد. پنج موکل انتخاباتی باقیمانده در این ایالت هنوز تصمیم نهایی خود را برای حمایت از نامزد مورد نظر خود اعلام نکرده‌اند.

*واشنگتن

با اعلام 67 درصد از آراء انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت واشنگتن، «برنی سندرز» با کسب 32.7 درصد و 17 موکل انتخاباتی از مجموع 86 موکل انتخاباتی این ایالت جایگاه نخست را به خود تخصیص داد و بایدن با فاصله بسیار اندک و کسب 32.5 درصد از آراء و 17 موکل انتخاباتی، جایگاه دوم را به دست آورد

در حال تکمیل...


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی