شناسه خبر : 44820
تاریخ انتشار : 1398/12/20 18:44
وزیران خارجه پنج قدرت جهانی از ان‌پی‌تی حمایت کردند

وزیران خارجه پنج قدرت جهانی از ان‌پی‌تی حمایت کردند

وزیران خارجه پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد با حمایت از پیمان منع گسترش سلاح اتمی، بر نقش اساسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اجرای آن تاکید کردند.

وزیران خارجه پنج عضو دائم شورای امنیت روز سه شنبه بیانیه مشترکی در حمایت از پیمان منع گسترش سلاح اتمی منتشر کردند که در آن آمده است: ان پی تی پایه اساسی برای تلاش‌های بین‌المللی به منظور از بین بردن تهدیدها و در حال حاضر، سلاح اتمی است که در سراسر جهان گسترش خواهد یافت.این بیانیه می‌افزاید: از این رو، ان پی تی در جهت منافع همه طرف‌ها خدمت کرده است. ما بار دیگر حمایت قوی خود را برای گسترش دسترسی به فواید انرژی هسته‌ای و کاربردهای مسالمت‌آمیز آن اعلام می‌کنیم. وزیران پنج قدرت جهانی، ان پی تی را عاملی برای اطمینان یافتن از مسالمت‌آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای دانستند و افزودند: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نقش حیاتی در اجرای این پیمان دارد، هم در ارتقای همکاری ممکن برای استفاده صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای و هم اجرای پادمان و تایید صلح‌آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای دارد.

وزیران خارجه چین، آمریکا، روسیه، فرانسه، انگلیس و روسیه ادامه دادند: یک توافق جامع پادمانی با پروتکل الحاقی تضمین‌های معتبری نسبت به فعالیت‌های اعلام نشده ارائه می‌دهد و باید به یک استاندارد جهانی برای تایید اجرای کامل تعهدات ان‌پی‌تی تبدیل شود. در این بیانیه تاکید شده است ما همچنان حمایت خود را از آژانس بین‌امللی انرژی اتمی ادامه می‌دهیم و از دیگران هم می‌خواهیم اقدام مشابهی داشته باشند. در این بیانیه تصریح شده است ان‌پی‌تی نقش موثری در دوران جنگ سرد داشته است و ما تعهد بی قید و شرط خود را برای حفظ و تعمیق این میراث برای نسل‌های آینده اعلام می‌کنیم. پنجم مارس ۱۹۷۰، پیمان ان‌پی‌تی به تصویب رسید و قرار است اعضای سازمان ملل در ماه مه نسبت به بازنگری آن تشکیل جلسه دهند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی