شناسه خبر : 44429
تاریخ انتشار : 1398/12/15 20:30
تبعیض علیه اقلیت‌ها در هند امنیت ملی این کشور را تهدید می‌کند

نورنیوز بررسی کرد؛

تبعیض علیه اقلیت‌ها در هند امنیت ملی این کشور را تهدید می‌کند

تصویب قانون اعطای حق شهروندی به هندوها در هند تبعیض اقلیتی و دینی است که امنیت ملی این کشور را تهدید می‌کند.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: دولت هند چندی پیش لایحه ای را به پارلمان این کشور ارائه کرد که طبق آن به مهاجران هندوئی که از کشورهای پاکستان، بنگلادش و افغانستان گریخته‌اند،تابعیت هندی داده می‌شود.

تصویب لایحه، مناطق مختلف هند از جمله شمال شرق این کشور را با اعتراضات گسترده و همچنین خشونت مواجه کرد.

در این میان تعدادی از نهاد های حقوق بشری و کارشناسان بین المللی از تشدید بحران های امنیتی در هند اظهار نگرانی کرده اند.

جمله جرمی لورنس" سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفت: قانون شهروندی جدید هند از اساس ماهیت تبعیض آمیز دارد.

و اما درون کشور هند نیز غیر از مسلمانان دیگر اقلیت ها، اقشار،هنرمندان ونخبگان و همچنین تعدادی از احزاب سیاسی به نمایندگی "پریانکا گاندی وادرا" رهبرحزب کنگره گاندی به تصویب قانون ذکر شده معترض هستند.

یکی از علل نگرانی های موجود به تجربه رفتار نادرست دولت میانمار با مسلمانان روهینگیایی مربوط می شود، که با غیرقانونی خواندن مهاجرت آنان، زمینه آواره‌ شدن مسلمانان از میانمار به سمت مرزهای بنگلادش را فراهم کرد که آثاز زیانباری بدنبال داشت.

دیگر اقلیت ها از جمله مسلمانان این کشور نیز از شرایط نامناسبی برخوردارند در منطقه "جوها پورا" در غرب شهر "احمد آباد" که به عنوان یکی از اصلی ترین محل زندگی مسلمانان شناخته می شود، هیچ کدام از بانکهای این منطقه به مسلمانان وام نمی دهند. 

همچنین مسلمانان دراین کشور از سطح رفاه و تحصیلات پایین تری برخوردهستند و اکثر آنان در مناطق مختلف به وضعیت زندگی خود معترض هستند 

با اجرایی شدن اصلاحیه قانون شهروندی در هند، بایستی مهاجران مسلمان و دیگر اقلیت ها  به جای دیگری نقل مکان کرده که قطعا با شرایط دشوار تری مواجه خواهند شد. 

بیم آن می رود که روند رفتارهای نادرست بعدی در خصوص مسلمانان هندی نیز افزایش یافته و زمینه آزار و اذیت مضاعف آنان در این کشور فراهم شود.

علی رغم اعتراضات اقلیت ها، مسلمانان هند و کارشناسان بین المللی، دولت همچنان از این لایحه حمایت می کند.

دولت دهلی باید به این نکته توجه نماید که هند در طول تاریخ به سرزمین همزیستی مسالمت آمیز ادیان و اقوام معروف بوده و که اگر تبعیض علیه اقلیت ها به ویژه مسلمانان پایان نیابد ضمن خدشه دار شدن این سابقه تاریخی، روند  اعتراضات افزایش یافته و موقعیت بین المللی و روابط هند به خصوص کشورهای اسلامی خدشه دار شده و مخاطرات امنیتی بوجود آمده می تواند امنیت ملی این کشور را تهدید کند.

هشدار رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه،: قلب مسلمانان جهان از کشتار مسلمانان در هند جریحه دار است. دولت هند باید در مقابل هندوهای افراطی و احزاب طرفدار آنها بایستد و با توقف کشتار مسلمانان، از انزوای خود در جهان اسلام جلوگیری کند، واکنش مهم و جدی است که می تواند موجی جهانی علیه تبعیض نژادی دولت هند را در جهان فراهم کند.


نورنیوز
کلید واژگان
هندنارندرا مودی
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی