شناسه خبر : 44277
تاریخ انتشار : 1398/12/13 22:43
طرح کاستن از اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران به زودی به رأی گذاشته می‌شود

طرح کاستن از اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران به زودی به رأی گذاشته می‌شود

یک عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا گفته این مجلس به زودی طرحی را که خواستار کاستن از اختیارات جنگی رئیس‌جمهور این کشور علیه ایران است به رأی خواهد گذاشت.

 «استنی هویر»، عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا گفته این مجلس به زودی طرحی که خواستار محدود کردن اختیارات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای جنگ‌افروزی علیه ایران است را به رأی خواهد گذاشت. هویر که رهبر اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان است گفته که او از نسخه موازی این طرح که ماه گذشته در مجلس سنا به تصویب رسید حمایت می‌کند و امیدوار است که «در آینده نزدیک» آن را در صحن علنی مجلس نمایندگان به رأی بگذارد.

به نوشته هیل، هویر گفت: «اینکه این کار را هفته بعد انجام دهیم یا هفته بعد از آن یا در جلسه کاری بعدی چیزی است که هنوز روی آن کار می‌کنیم. ولی می‌خواهم آن را به صحن بیاورم.» مجلس سنای آمریکا ماه گذشته طرح تهیه‌شده توسط سناتور «تیم کین» را به تصویب رساند. این قطعنامه خواستار ملزم کردن دونالد ترامپ به کسب اجازه از کنگره پیش از آغاز هر گونه اقدام نظامی علیه ایران است. مصوبه مجلس سنا مشابه طرح دیگری است که «الیسا اسلاتکین» در مجلس نمایندگان آمریکا ارائه کرده است. این طرح برای تصویب شدن باید هم در مجلس سنا و هم در مجلس نمایندگان تصویب شده و بعد از آن به امضای دونالد ترامپ برسد.

کاخ سفید گفته در صورتی که این مصوبه کنگره روی میز او قرار بگیرد آن را وتو خواهد کرد. نمایندگان کنگره آمریکا در صورتی که دو سوم آرا را در اختیار داشته باشند می‌توانند وتوی رئیس‌جمهور آمریکا را شکسته و این طرح را بدون امضای او به قانون تبدیل کنند. پایگاه خبری هیل، وابسته به کنگره آمریکا نوشته این رأی‌گیری صرفاً نمادین خواهد بود چون طرح خواستار کاستن از اختیارات جنگی ترامپ از حمایت دو سوم اعضای کنگره برخوردار نیست.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی