شناسه خبر : 44063
تاریخ انتشار : 1398/12/11 19:00
گابارد: ترامپ به جای حمایت از القاعده در سوریه، بر مقابله با کرونا متمرکز شود

نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در آمریکا:

گابارد: ترامپ به جای حمایت از القاعده در سوریه، بر مقابله با کرونا متمرکز شود

دونالد ترامپ، به جای جنگ با روسیه در سوریه و در حمایت از گروه وابسته به القاعده تحت پشتیبانی ترکیه، باید بر نبرد علیه ویروس کرونا تمرکز داشته باشید

«تولسی گابارد» از نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در آمریکا، روز یکشنبه به انتقاد از رویکردهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده در حمایت از گروه‌های تروریستی تحت پشتیبانی ترکیه در ادلب سوریه و موضع‌گیری‌های وی در زمینه نحوه مهار ویروس کشنده کرونا پرداخت. گابارد در توییتی نوشت: «دونالد ترامپ، به جای جنگ با روسیه در سوریه و در حمایت از گروه وابسته به القاعده تحت پشتیبانی ترکیه، باید بر نبرد علیه ویروس کرونا تمرکز داشته باشید.»

گابارد چندی قبل نیز با انتشار یک فیلم در صفحه توئیتر خود ضمن برشمردن دلایل حضورش در این انتخابات، به شدت به ادامه دخالت چندین ساله واشنگتن در «جنگ‌ها برای تغییر نظام» در منطقه غرب آسیا انتقاد کرده و خواستار اختصاص منابع و دارایی‌های آمریکا برای حل مشکلات داخلی این کشور شده است. (جزئیات بیشتر) ارتش ترکیه در روزهای اخیر در حمایت از گروه‌های وابسته به القاعده که در ادلب سوریه فعال هستند، مستقیما در حال هدف قرار دادن مواضع ارتش سوریه است.

دولت آمریکا هرچند درخواست آنکارا برای ارسال سامانه‌های «پاتریوت» را بی‌پاسخ گذاشته، اما با صدور بیانیه‌هایی، به صورت لفظی از عملیات ترکیه در خاک سوریه حمایت کرده است. همزمان، ترامپ با وجود ثبت ده‌ها مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور، تلاش کرده تا این موضوع را بی‌اهمیت جلوه دهد. وی رسانه‌ها را به بزرگنمایی این موضوع با هدف لطمه زدن به شانس وی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال متهم کرده است.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی