شناسه خبر : 43899
تاریخ انتشار : 1398/12/09 17:45
پمپئو از ترور سردار سلیمانی دفاع کرد

پمپئو از ترور سردار سلیمانی دفاع کرد

وزیر خارجه آمریکا با دفاع از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی گفت با این اقدام، خطر نسبت به نیروهای آمریکایی در منطقه کمتر شده است.

مایک پمپئو روز جمعه در نشست سیاست های دولت ترامپ نسبت به ایران که در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان برگزار شد، افزود: من به تازگی از سفری برمی گردم که شامل عربستان سعودی و عمان بود، جایی که بزرگترین تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران متوجه ما، متحدان و شرکای ما و حتی خود مرم ایران می شود. وی ایران را "حامی شماره یک تروریسم و ضد صهیونیسم" دانست و ادامه داد: ایران و نیابتی‌های آن نسبت به مرگ صدها آمریکایی در عراق همچون "نوروز حمید"، مسئول هستند.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: نیروها و شبه نظامیان مورد حمایت ایران از بشار اسد در سوریه حمایت می کنند، دموکراسی را در لبنان و عراق تضعیف و کمک های انسانی در یمن را سرقت می کنند. پمپئو مدعی شد حوثی های مورد حمایت ایران با صدها موشک و پهپادهای مسلح، مناطق غیرنظامی سعودی را مورد هدف قرار داد، جایی که 80 هزار زندگی آمریکایی را در خطر می انداخت.

 

وزیر امور خارجه آمریکا برای ارائه توضیحاتی درباره اقدام اخیر آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی در جلسه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شد. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا که برای ارائه توضیحاتی درباره سیاست‌های اخیر آمریکا در برابر ایران و به ویژه توجیهات دولت آمریکا برای به شهادت رساندن سردارقاسم سلیمانی در جلسه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شده است، در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان درباره شیوع کرونا در ایران مدعی شد: ما پیشنهادهایی برای ارائه کمک به ایران داده‌ایم. زیرساخت بهداشتی آن‌ها قوی و به‌روز نیست، تمایل آن‌ها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره آن‌چه واقعا در حال رخ دادن است قوی نبوده است، این ایران است که اطلاعات را به اشتراک نمی‌گذارد.

 

مجادله قانونگذاران آمریکایی با پامپئو بر سر «کرونا» و ترور سردار سلیمانی  پمپئو که برای توضیح درباره سیاست‌های دولت آمریکا در قبال ایران و ترور سردار «قاسم سلیمانی»، به این جلسه استماع فراخوانده شده بود اما از اینکه نمایندگان دموکرات او را در نخستین سوال بابت پاسخ دولت به شیوع «کرونا» مورد انتقاد قرار دادند خشمگین شد.

 نمایندگان دموکرات ار این فرصت استفاده کرده و توجیه‌های متناقض دولت دونالد ترامپ درباره ترور سردار سلیمانی را با سخنان او درباره شیوع ویروس کرونا مقایسه کردند.  «دیوید سیسیلین»، نماینده دموکرات نخستین فردی بود که این بحث را مطرح کرد و با بیان اینکه توضیح‌های دولت ترامپ درباره ترور سردار سلیمانی و همچنین شیوع کرونا مدام عوض شده گفت: «مردم اعتماد به این دولت را از دست داده‌اند.»

 پامپئو در پاسخ گفت: «ببینید آقای رئیس می‌بینید که توافق کردیم امروز من اینجا بیایم و درباره ایران صحبت کنیم، اما سئوال اول درباره ایران نیست.»

خبر در حال تکمیل است


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی