شناسه خبر : 43469
تاریخ انتشار : 1398/12/05 12:43
ارتش سوریه پنج منطقه دیگر را در استان ادلب آزاد کرد

ارتش سوریه پنج منطقه دیگر را در استان ادلب آزاد کرد

نیروهای ارتش سوریه در جنوب شهر ادلب واقع در شمال غرب این کشور موفق شدند پنج روستا و منطقه را در ادامه پاکسازی‌های اخیر از تروریست‌ها پس بگیرند.

عملیات ارتش سوریه در جنوب شهر ادلب واقع در شمال غرب این کشور پس از وقفه‌ای چند روزه از سر گرفته شد.

 مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به تروریستها- گزارش داد که نیروهای سوری امروز دوشنبه موفق شدند در جنوب ادلب دوباره پیشروی کنند.

به گزارش دیدبان، نیروهای ارتش سوریه طی ساعات گذشته موفق شدند مناطق و روستاهای «الرکایا»، «تل النار»، «کفرسجنة»، «الشیخ مصطفى» و «النقیر» را آزاد کنند.

بنا بر این گزارش، تعداد شهرها، شهرک‌ها و روستاهایی که ارتش سوریه از زمان ازسرگیری عملیات‌های خود در استان ادلب در چهارم بهمن ماه گذشته تا به امروز آزاد کرده، به ۱۰۹ منطقه رسیده است.

ارتش سوریه و همپیمانانش از صبح یکشنبه (روز گذشته) پس از چند روز وقفه عملیات خود را در منطقه «جبل الزاویه» در جنوب استان ادلب از سر گرفتند. این توقف به دلیل فرصت دادن به مذاکرات سیاسی روسیه با ترکیه بود تا آنکارا به تعهداتش در توافق‌های سوچی و آستانه عمل کند اما این مذاکرات به نتیجه نرسید.

نیروهای سوری روز گذشته توانستند روستاهای «شیخ دامس» و «حنتوتین» در غرب شهر «معرة النعمان» و در مجاورت بزرگراه «ام-۵» آزاد کنند.

عملیات در این محور به همراه بمباران هوایی جنگنده‌های روسی و سوری از صبح آغاز شده بود، اما تروریست‌ها با سلاح‌هایی که در روزهای گذشته از سوی ترکیه به دست آنان رسیده بود، به شدت مقاومت کردند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه  از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه خواسته است که مانع ادامه عملیات نظامی ارتش سوریه در ادلب شود وگرنه ترکیه به حملات نظامی متوسل خواهد شد. در مقابل روسیه نیز از ترکیه خواسته است به تعهدات خود ذیل توافق سوچی عمل کند. این توافق از آنکارا می‌خواهد تروریست‌ها را از معارضان جدا کرده و آن‌ها را از منطقه امن تعیین شده در این توافق دور کند.

نظامیان ترکیه به صورت غیر قانونی در خاک سوریه حضور دارند. مسئولان سوری بارها این حضور را «اشغالگرانه» قلمداد و تأکید کرده‌اند که اشغالگران خارجی را از خاک خود اخراج خواهند کرد.


خبرگزاری فارس
کلید واژگان
ادلب
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی