شناسه خبر : 43467
تاریخ انتشار : 1398/12/05 12:25
رام الله:‌ نقشه‌های آمریکایی-اسرائیلی به کسی اعتبار قانونی نخواهد داد

رام الله:‌ نقشه‌های آمریکایی-اسرائیلی به کسی اعتبار قانونی نخواهد داد

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به طرح موسوم به «معامله قرن» تصریح کرد که نقشه‌های جغرافیایی آمریکایی-اسرائیلی از منطقه [و مرزهای فلسطین] به کسی اعتبار قانونی نخواهد داد.

 «نبیل ابوردینه» سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین، با اشاره به طرح موسوم به «معامله قرن» تصریح کرد که «نقشه‌های آمریکایی-اسرائیلی به کسی اعتبار قانونی نخواهد داد» و هشدار داد که شهرک‌نشینی «رو به زوال» است.

به گزارش خبرگزاری «وفا»،‌ سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین در ارتباط با طرح موسوم به معامله قرن گفت‌ «نمی‌توان این نقشه‌های [جغرافیایی] مغایر با قوانین بین‌المللی را به [تحمیل] سیاست عمل انجام شده تبدیل کرد».

نبیل ابوردینه در ادامه با اشاره نقشه سال ۱۹۶۷ فلسطین تاکید کرد که این نقشه تنها نقشه‌ای است که می‌توان آن را به رسمیت شناخت.

ابوردینه از جامعه بین‌الملل خواست برای جلوگیری از این اقدام خطرناک آمریکا و رژیم صهیونیستی هر چه سریعتر دست به کار شود و در ادامه هشدار داد که این اقدام هرگونه فرصت برای تامین صلح عادلانه و فراگیر و آن هم بر پایه قوانین بین‌المللی از بین خواهد برد.

سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان ضمن تجدید حمایت از محمود عباس رئیس این تشکیلات تاکید کرد که موضع‌گیری سرسختانه فلسطینیان قادر است این توطئه‌ها را ناکام بگذارد.

او در پایان اظهاراتش درباره توطئه‌‌ی جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت که این اقدام تنها منطقه و جهان را به سوی افراط‌گرایی و تنش بیشتر سوق خواهد داد و همچنین تاکید کرد که تصمیم فلسطینیان تنها راه و اساس هرگونه حل و فصل خواهد بود.

«معامله قرن» به طرح دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفته می‌شود که برای ایجاد سازش دولت فلسطین و رژیم اشغالگر قدس تدوین شده و آن را طرح صلح می‌خوانند. بنا بر این طرح، رژیم اسرائیل، در ازای دریافت امتیازهایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت و همچنین الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک خود، با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت می‌کند اما نه پایتختی قدس را می‌پذیرد نه بازگشت میلیون‌ها آواره را.


خبرگزاری فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی