شناسه خبر : 43463
تاریخ انتشار : 1398/12/05 12:13
بحران بی‌خانمانی، دو ایستگاه قطار در نیویورک را فلج کرد

بحران بی‌خانمانی، دو ایستگاه قطار در نیویورک را فلج کرد

بحران بی‌خانمانی در نیویورک، وضعیت ناگواری را در دو «ایستگاه‌ پنسیلوانیا» و «ترمینال گرند سنترال» ایجاد کرده و بی‌خانمان‌ها مجبور شده‌اند برای در امان ماندن از سرما و هوای بد، به این دو ایستگاه هجوم بیاورند.

یک رسانه غربی در گزارشی جامع درباره بحران بی‌خانمان‌ها در نیویورک آمریکا به سراغ دو ایستگاه بزرگ قطار در این شهر رفته و تصاویری تکان‌دهنده از تلاش بی‌خانمان‌ها برای پیدا کردن جای خواب و استراحت در این دو ایستگاه منتشر کرده است. 

«دیلی میل» در ابتدای این گزارش می‌نویسد: «در بحبوحه بحران بی‌خانمان‌ها، صحنه‌هایی از ترمینال گرند سنترال و ایستگاه‌ پنسیلوانیا در نیویورک منتشر شده است که نشان می‌دهد زندگی برای مسافران و گردشگران سخت شده است».

ایستگاه پنسیلوانیا یک ایستگاه قطار بین شهری در نیویورک و ترمینال گرند سنترال، نام یکی از بزرگ‌ترین ایستگاه‌های قطار در آمریکا و شلوغ‌ترین ایستگاه مرکزی قطار شهری نیویورک است.

عکس‌هایی که از این دو ایستگاه قطار در نیویورک منتشر شده، تلاش بی‌خانمان‌های درمانده آمریکایی برای خوابیدن در کف زمین‌ها، روی پله‌ها و حتی نزدیک زباله‌دانی‌ها را به تصویر کشیده است.

تلاش‌های عاجزانه بی‌خانمان‌ها برای پیدا کردن غذا از زباله‌دانی‌های این دو ایستگاه قطار نیویورک و درخواست پول از مسافران، رهگذران و گردشگران، یکی دیگر از جلوه‌های این تصاویر است.

پیش از این، شبکه «سی‌بی‌اس» در گزارشی خبر داد، در ساعت ۱۷:۳۰ ترمینال گرند سنترال نیویورک عملا به «پناهگاه بی‌خانمان‌ها» تبدیل می‌شود.

تصاویری که از این دو ایستگاه‌ قطار در نیویورک منتشر شده، مربوط به روز شنبه هفته جاری است.

در برخی از این تصاویر، حضور پر رنگ نیروهای اداره پلیس نیویورک برای جابجا کردن و مشایعت بی‌خانمان‌ها به بیرون از این دو ایستگاه دیده می‌شود.

افزایش رجوع بی‌خانمان‌ها به این دو ایستگاه قطار تا بدان جا گسترش یافته که «بیل براتون» کمیسر سابق پلیس نیویورک روز گذشته با رجوع به توئیتر به این موضوع اذعان کرد.

به گفته این مقام سابق پلیس نیویورک، «افراد (بی‌خانمان) همیشه کف زمین و همه جا در ایستگاه (ترمینال گرند سنترال) می‌خوابند».

این اولین باری نیست که بی‌خانمانی در آمریکا خبرساز می‌شود. پیش‌تر، در خبرها آمده بود طبق آمار مرکز ملی تحصیل بی‌خانمان‌های آمریکا، بیش از ۱.۳ میلیون دانش‌آموز این کشور بی‌خانمان هستند


خبرگزاری فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی