شناسه خبر : 43441
تاریخ انتشار : 1398/12/05 10:35
معاون وزیر بهداشت : درصد فوتی های ناشی از کرونا در ایران از متوسط جهانی پایین تر است

اختصاصی نورنیوز

معاون وزیر بهداشت : درصد فوتی های ناشی از کرونا در ایران از متوسط جهانی پایین تر است

نقشه ژنتیکی کرونا ویروس جدید کاملا بررسی و شناسایی شده و تحقیقات کارشناسی نشان می‌دهد که این ویروس دقیقا همان ویروس چینی است.

نور نیوز-گروه جامعه: ویروس «کوویدو 19» که با نام کرونا بر سر زبان‌ها افتاده، نوع جدیدی از ویروسی است که پیش از این یک بار با نام «سارس» در چین و یک بار با نام «مُرس» در حاشیه خلیج فارس خودنمایی کرده بود.

بر اساس اخبار رسمی منتشر شده این ویروس هفته گذشته وارد کشور شده، وبلافاصله پس از تشخیص اولین مورد ابتلا، اطلاع رسانی شد و اقدامات لازم درمانی و البته پیشگیری از شیوع از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموز پزشکی صورت پذیرفت.

در همین حال اما؛ به مانند دیگر موارد که کشور طی ماه‌های گذشته درگیر آن بوده، رسانه‌های معاند درصدد خدشه به اعتماد عمومی و ناکارآمد جلوه دادن دولت و نظام از این رهگذر هستند تا بتوانند پازل فشار حداکثری خود را تکمیل کنند.

در این خصوص؛ با دکتر ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت و دبیر ستاد ویژه مدیریت پیشگیری از آلودگی با ویروس کرونا گفتگویی انجام دادیم.
دکتر حریرچی با تاکید بر اینکه خطر ویروس «کووید 19» از ویروس «آنفولانزای H1N1» که در پاییز امسال در کشور شیوع پیدا کرده بود بسیار کمتر است، گفت: نکته مهم درباره این ویروس قدرت سرایت آن نسبت به موارد دیگر است که باید با رعایت موارد بهداشت فردی و عمومی با آن مقابله کرد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه این ویروس در بستر بیماری‌های زمینه‌ای و به ویژه در افرادی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است، کارگر می‌افتد، گفت: عمده موارد فوتی ناشی از این ویروس در چین و دیگر نقاط جهان، در سنین بالا و در بیماران زمینه‌ای رخ داده است.

دبیر ستاد ویژه مدیریت پیشگیری از آلودگی ویروس کرونا با ذکر این نکته که بالغ بر 80 درصد مبتلایان به این ویروس به صورت سرپایی درمان می‌شوند، افزود: تمام تمهیدات لازم برای پیشگیری و درمان این بیماری در داخل کشور پیش بینی شده و همکاران ما فداکارانه در حال انجام وظیفه هستند.

دکتر حریرچی گفت: روز گذشته نقشه ژنتیکی این ویروس کاملا بررسی و شناسایی شده و بررسیهای کارشناسی نشان می‌دهد که این ویروس دقیقا همان ویروس چینی است
وی خاطر نشان ساخت: مدارک و مستندات این تحقیق نیز کاملا موجود بوده و قابل ارائه به نهادهای متولی بین المللی است.

معاون وزیر بهداشت همچنین با رد آمار غیرواقعی مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کووید 19 در کشور گفت: متاسفانه عموم کشورهای دنیا به ویژه برخی کشورهای همسایه ایران از انتشار اطلاعات واقعی کشورشان خودداری می‌کنند و لذا آمار واقعی که ما منتشر می‌کنیم بیشتر به چشم آمده است.

دکتر حریرچی افزود:با توجه به این که کشور در فصل انفولانزای موسمی قرار دارد سیاست وزارت بهداشت صرفا اعلام آمار مبتلایانی است که آلودگی انها به ویروس کرونا اثبات شده است.وی خاطرنشان ساخت اکثر کشورها نسبت مرگ‌ومیر را بر اساس میزان مبتلایان قطعی و مشکوک اعلام می کنند و بر این اساس نسبت افراد فوت شده پایین می آید.

دبیر ستاد ویژه مدیریت پیشگیری از آلودگی ویروس کرونا گفت:در صورتی که بخواهیم آمار افراد فوت شده ناشی از ویروس کرونا در کشور را بر اساس کسری از افراد مبتلا و مشکوک به بیماری سنجش نماییم نسبت فوتی‌ها در ایران حدود یک درصد خواهد بود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی