شناسه خبر : 43140
تاریخ انتشار : 1398/12/01 15:36
عناصر مسلح اماراتی یک مسئول وابسته به عربستان را در عدن ربودند

عناصر مسلح اماراتی یک مسئول وابسته به عربستان را در عدن ربودند

عناصر مسلح وابسته به شورای انتقالی جنوبی (تحت حمایت امارات) یک مسئول محلی را که عربستان سعودی در شهر عدن تعیین کرده بود، ربودند.

دو منبع یمنی گفتند که عناصر مسلح وابسته به شورای انتقالی جنوبی یک مسئول محلی و رئیس کمیته پرداخت حقوق ماهیانه نیروهای «الحزام الأمنی» وابسته به این شورا در عدن را ربودند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از این دو منبع گزارش داد که روز چهارشنبه (دیروز) افراد مسلح به منزل «محمد طاهر» عضو شورای محلی منطقه التواهی و رئیس کمیته پرداخت حقوق نیروهای «الحزام الأمنی» (کمربند امنیتی) یورش برده و او را با خود به مکان نامعلومی بردند.

فرماندهی ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی در عدن در راستای تلاش‌های مربوط به اجرای توافقنامه ریاض برای پایان دادن به بحران، طاهر را به عنوان رئیس کمیته مذکور تعیین کرده بود.

رسانه‌های محلی یمن گزارش دادند که افراد مسلح پس از ربایش طاهر او را به مقر یگان مبارزه با تروریسم (یگانی وابسته به الحزام الأمنی تحت نظارت امارات) واقع در منطقه «جولد مور» منتقل کرده‌اند.

۵ نوامبر گذشته توافقی بین دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی تحت حمایت امارات جهت پایان دادن به بحران و عادی‌سازی اوضاع در عدن امضا و مهلت دو ماهه برای اجرای این توافق تعیین شد اما بیشتر مفاد این توافقنامه تا کنون اجرا نشده است.

آگوست گذشته شهر عدن شاهد درگیری خشونت‌بار بین نیروهای دولت مستعفی یمن و افراد مسلح شورای انتقالی بود که با سیطره این شورا بر عدن و بیرون راندن دولت مستعفی یمن از این شهر پایان یافت.


خبرگزاری فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی