شناسه خبر : 43080
تاریخ انتشار : 1398/11/30 20:08
بیش از 84 هزار رای اولی در تهران/آماده‌سازی مدارس برای روز جمعه

بیش از 84 هزار رای اولی در تهران/آماده‌سازی مدارس برای روز جمعه

روز جمعه دوم اسفند در حالی انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود که رای‌ اولی‌ها مخاطبان خاص این انتخابات هستند و در شهر تهران بیش از 84 هزار رای این روزها پشت نیمکت مدرسه هستند.

روز جمعه دوم اسفندماه انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و مانند انتخابات پیشین بخش بزرگی از کمک به برگزاری ‌انتخابات با تمام امکانات و تجهیزات‬ توسط آموزش و پرورش صورت می‌گیرد به طوری که به گفته علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بیش از ۷۰ درصد عوامل اجرایی انتخابات از فرهنگیان‬ ‏هستند که‬ به عنوان عوامل اجرایی‬ و‬ یا‬ بخش نظارتی در شعب اخذ رای مشغول خواهند بود.

به‬ گفته‬ کاظمی‬ در تهران بیش از ۶۰ درصد مدارس با همه تجهیزات و ‌امکانات به عنوان اماکن اخذ رای در اختیار وزارت کشور هستند.

از آن سو دیگر‬ یکی‬ دیگر‬ از‬ آگاه سازی دانش آموزان رای اولی نیز یکی دیگر از وظایف این دستگاه در این ماه‌ها بوده است.

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران درباره تعداد مدارسی که در تهران محل اخذ رای هستند گفت: ۳ هزار و ۷۱۵ شعبه ثابت و سیار در شهر تهران برای روز جمعه آماده شده که ۱۸۰۰ مدرسه در تهران شعبه اخذ رای هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد رای اولی در مدارس شهر تهران آمار دارید، گفت: طبق آمار ۸۴ هزار و ۷۰۲ رای اولی در تهران داریم.

وی همچنین درباره اینکه چقدر احتمال می‌دهید که روز شنبه سوم اسفند مدارس تهران تعطیل شود و در این صورت آیا همه مدارس تعطیل خواهد شد، گفت: واقعیت این است که تا ساعات پایانی روز رای گیری نمی‌توانیم درباره تعطیلی یا عدم تعطیلی مدارس اعلام نظر کنیم چون برای اعلام تعطیلی مدارس باید ببینیم میزان مشارکت چه میزان است و آیا کار شمارش آرا دیر به اتمام می‌رسد یا خیر.

ثقفی در پایان گفت: در صورت تعطیل شدن مدارس همه مدارس تعطیل خواهند شد چرا که نیروی همکار ما در مدارس مختلف حاضر هستند و اینگونه نیست که در یک مدرسه عوامل اجرایی از همکاران همان مدرسه انتخاب شوند یا ممکن است مدیر یک مدرسه در محل دیگری مشغول باشد.

 ساعتی پیش نیز محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «‏مسوولیت اجتماعی ما در انتخابات، مشارکت فعال و انتخاب آگاهانه است. مشارکت همراه با همدلی و وحدت ملی تضمین عزت و اقتدار ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی است. دوم اسفندماه؛ منتظر حضور پرشور فرهنگیان و دانش‌آموزان عزیز به ویژه رای اولی‌ها، پای صندوق‌های رای هستیم.»


مهر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی