شناسه خبر : 43066
تاریخ انتشار : 1398/11/30 17:26
روزهای سخت برای موش‌های معروف پاریس

روزهای سخت برای موش‌های معروف پاریس

یک کارمند شهرداری پاریس در پارک برج سن ژاک در مرکز این شهر یک کارمند شهرداری پاریس در پارک برج سن ژاک در مرکز این شهر AP عملیات مبارزه با موش‌های پاریس که از روزهای گذشته آغاز شده همچنان ادامه دارد.

 به گزارش نورنیوز-جمعیت تقریبی پاریس حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است و مثلی عامیانه می‌گوید که به ازای هر یک پاریسی، دو موش در این شهر وجود دارد که مجموعه عملیات "ضربتی" را برای مبارزه با موش‌های این شهر آغاز می‌کنند. به گفته این مقامات حضور موش‌های "بسیار در پاریس، مشکلات بهداشتی، زیبایی و اقتصادی در این شهر ایجاد کرده است." به گزارش خبرگزاری فرانسه در بیانیه منتشرشده از سوی شهرداری پاریس اعلام شده است: "برای مقابله با افزایش اخیر تعداد موش‌ها در محل‌های عمومی پاریس، یک طرح فوری" اجرا می‌شود. در این بیانیه همچنین آمده که ریشه‌کردن موش‌ها در پاریس غیرممکن است، اما می‌توان تعداد آنها را "به طور قابل ملاحظه‌ای" کاهش داد.

مهمترین مناطقی که قرار است پاکسازی شوند پارک‌های عمومی هستند که برای این کار باید مدتی بسته شوند. از جمله این فضاهای سبز "شان دو مارس" است که در اطراف برج ایفل قرار دارد و همواره مملو از گردشگرانی است که برای تماشای این برج می‌آیند. مقامات شهرداری پاریس می‌گویند که علت افزایش موش‌ها هرچه باشد، اکنون به یک "مشکل بهداشتی" در این شهر تبدلیل شده‌اند: "مردم نگران مبتلا شدن به بیماری‌های قابل انتقال از طریق موش‌ها هستند. این انتقال از طریق ارتباط صورت می‌گیرد و اگر فاصله مردم با موش‌ها حفظ شود؛ مشکلی به وجود نخواهد آمد." هرچند به گفته "پیر فالگایراک"، کارشناس مبارزه با جانوران مضر "موش‌ها بیشتر از سگ‌‌ها و گربه‌ها و طوطی‌ها باکتری و ویروس ندارند."


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی