شناسه خبر : 43016
تاریخ انتشار : 1398/11/29 20:36
تعیین دوباره اشرف غنی در تضاد با روند صلح است

تعیین دوباره اشرف غنی در تضاد با روند صلح است

طالبان در بیانیه‌ای انتخابات افغانستان را جعلی خواند و تعیین دوباره اشرف غنی را در تضاد با روند صلح دانست.

به گزارش نورنیوز- طالبان انتخاب مجدد اشرف غنی به‌عنوان رییس‌جمهور افغانستان را محکوم کرد. طالبان در بیانیه‌ای اعلام پیروزی اشرف غنی در نتیجه انتخابات را جعلی و نمایشی خواند و تاکید کرد این تعیین بی‌معنی که زیر چتر اشغال صورت گرفته تلاشی ناکام برای خاک ریختن در چشم ملت افغانستان است.

این بیانیه همچنین افزود که ملت مسلمان افغانستان پس از پایان یافتن اشغال، در مورد مسائل داخلی تصمیم خواهد گرفت و سرنوشت سیاسی خود را مشخص خواهد نمود، وآن زمان با حاکمیت یک نظام قوی اسلامی به آرمان‌های راستین خود خواهد رسید. طالبان ادامه داد که انتخابات در زیر چتر اشغال و معرفی کردن خود به‌عنوان رئیس جمهور، چنانکه در 19 سال گذشته مشکل ملت مسلمان افغانستان را حل نکرده، و از این پس هم حل نخواهد کرد.

این گروه بار دیگر تاکید کرد که تعیین دوباره اشرف غنی در نتیجه انتخابات جعلی چنانکه غیر قانونی است و مشروعیت ندارد، همچنین با توجه به شرایط حساس قضیه کنونی افغانستان، با محتوای پروسه جاری صلح نیز در تضاد قرار دارد. این بیانیه در حالی صادر شد که به تازگی تلاش‌ها برای توافق آمریکا و طالبان در دوحه به پایان رسیده و دوطرف اعلام کردند که در پایان فوریه این توافق به امضا خواهد رسید.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی