شناسه خبر : 42989
تاریخ انتشار : 1398/11/29 16:27
گانتز وعده بهبود روابط با دموکرات‌های آمریکا را مطرح کرد

رهبر ائتلاف آبی و سفید طی جدیدترین سخنرانی‌ انتخاباتی خود اعلام کرد:

گانتز وعده بهبود روابط با دموکرات‌های آمریکا را مطرح کرد

در صورتیکه در انتخابات پارلمانی 12 اسفندماه رژیم صهیونیستی بعنوان نخست‌وزیر برگزیده شود، روابط این رژیم را با دموکرات‌های آمریکا بهبود خواهد بخشید.

 به گزارش نورنیوز- گانتز وعده بهبود روابط با دموکرات‌های آمریکا را مطرح کرد «بنی گانتز» رهبر حزب آبی و سفید روز گذشته (دوشنبه) تأکید کرد که اگر بعد از سومین انتخابات سراسری ماه آینده این رژیم بعنوان نخست‌وزیر برگزیده شود، برای ترمیم روابط با حزب دموکرات آمریکا تلاش خواهد کرد. بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، گانتز که سابقاً رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونستی بوده است، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل را متهم کرد که در حمایت مطلق از حزب جمهوری‌خواه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، برقراری روابط با دموکرات‌ها را نادیده می‌گیرد. نتانیاهو در سال گذشته و در جریان انتخابات سراسری، تا حد زیادی بر روابط با ترامپ و حزب جمهوری‌خواه آمریکا تأکید داشت و به شدت به دلیل نادیده گرفتن دموکرات‌ها در جریان رقابت‌های انتخاباتی مورد انتقاد قرار گرفت.

علیرغم حمایت و روابط خوب نتانیاهو با جمهوری‌خواهان آمریکا، گانتز و نتانیاهو هر دو خواستار حمایت دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات‌ آمریکا از رژیم صهیونیستی هستند. گانتز تصریح کرد: «بسیار مهم است که ما بر اهمیت روابط با دو حزب (دموکرات و جمهوری‌خواه) میان اسرائیل و ایالات متحده آمریکا تأکید کنیم». وی ادامه داد: «برای ما فرقی نمی‌کند که رئیس‌جمهور آمریکا جمهوری‌خواه یا دموکرات باشد. اگر رئیس‌جمهور خوبی برای ایالات متحده باشد،» سپس آن فرد ، «رئیس‌جمهور خوبی برای دولت اسرائیل نیز خواهد بود».

«یائیر لاپید» وزیر پیشین اقتصاد رژیم صهیونیستی و یکی از سران اصلی حزب انتخاباتی آبی‌وسفید نیز تصریح کرد که رژیم صهیونیستی با وظیفه «نوسازی» روابط با دموکرات‌ها و به طور کلی یهودیان آمریکا روبرو است. گانتز در صدد است نتانیاهو را در انتخابات شکست دهد، این سومین انتخابات پارلمانی متوالی رژیم صهیونیستی به حساب می‌آید و در دو انتخابات پارلمانی پیشین این رژیم در سال 2019، نتایج جامعی برای تشکیل کابینه حاصل نشد. نتانیاهو نیز در حالی در صدد پیروزی در انتخابات است که با اتهامات فساد روبرو است. نظرسنجی‌های قبل از انتخابات دوم مارس نشان می‌دهد که نه گانتز و نه نتانیاهو مسیر شفاف و روشنی را برای کسب اکثریت پارلمان پیش رو ندارند.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی