شناسه خبر : 42986
تاریخ انتشار : 1398/11/29 16:01
کمتر از 30 درصد شهروندان اسرائیلی به سران این رژیم اعتماد دارند

بر اساس نظرسنجی یک موسسه صهیونیستی؛

کمتر از 30 درصد شهروندان اسرائیلی به سران این رژیم اعتماد دارند

بر اساس یک نظرسنجی داخلی، اعتماد شهروندان اسرائیلی به حکومت و کنیست (پارلمان) کمتر از 30 درصد است و در این بین فقط 14 درصد از شهروندان رژیم صهیونیستی به احزاب اعتماد دارند.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: موسسه دموکراسی اسرائیل نتایج نظرسنجی شاخص دموکراسی در این رژیم در سال 2019 را اعلام و آن را طی یک گزارش رسمی به رئیس دولت اشغالگر صهیونیستی ارائه کرده است.

مطابق آمار این نظرسنجی، 58 درصد اتباع این رژیم معتقدند که نظام حاکم بر اسرائیل فاسد است و 55 درصد نیز اعتقاد دارند که دموکراسی در اسرائیل با خطر واقعی و جدی روبرو است.
بنابر این گزارش؛ اختلافات بین راست و چپ سیاسی در اسرائیل خطرناک‌ترین شکاف اجتماعی را در این رژیم ایجاد کرده و پس از آن اختلافات بین یهودی‌ها و عرب‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی دومین خطر محسوب می‌شود.

این گزارش در روز هفتم ژانویه 2020 توسط «یوحنان بلسنر» رئیس مرکز مطالعات دموکراسی اسرائیل و «تمار هیرمان» رئیس مرکز مطالعات افکار عمومی و سیاست گوتمان (وابسته به مرکز دموکراسی) به «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی ارائه شده است.

نظرسنجی شاخص دموکراسی نزدیک به 17 سال است که سالانه توسط مرکز مذکور تهیه می‌شود و هدف آن مشخص شدن نظرات جامعه صهیونیستی درباره تحقق اهداف دموکراسی و کیفیت فعالیت سازمان‌های دولتی و مسئولین سیاسی و میزان رضایت مردم از دولت و خدمات ارائه شده است.

رئیس دولت غاصب صهیونیستی در دیدار با مسئولین این مرکز گفته است: بیش از یک سال است که یک دولت انتقالی حاکم است و این بدین معناست که ما با چالش‌های بزرگ اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و دیپلماتیک مواجه هستیم.

او می‌افزاید: جامعه اسرائیل اکنون از دایره اهتمام مناسب و ایجاد راه حل برای این مشکلات از سوی دولت خارج شده است.
رئیس رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد: اگر فردی هم کارشناس نباشد به خوبی می‌فهمد که این بحران سیاسی و حزبی و انتخاباتی اکنون یک مشکل بزرگ شده و باعث شده است به نسبت بسیار بزرگی اعتماد مردم را نسبت به موسسات دموکراتیک و پارلمان و احزاب و انتخابات از دست بدهیم و این جمود سیاسی حزبی و ناتوانی از عوامل از دست دادن اعتماد مردم نسبت به زندگی و کارکردن با هم شده است.

مهمترین آمارهای این گزارش نشان می‌دهد که تنها 44 درصد شهروندان به پلیس این رژیم اعتماد دارند و 55 درصد اصلا هیچ اعتمادی ندارند. تنها 36 درصد از صهیونیست‌ها به رسانه‌های اسرائیلی اعتماد دارند.

همچنین اعتماد مردم به حکومت و کنیست (پارلمان) کمتر از 30 درصد است و در این بین فقط 14 درصد از شهروندان رژیم صهیونیستی به احزاب اعتماد دارند.
از سوی دیگر 59 درصد از یهودیان و 52 از شهروندان عرب ساکن مناطق اشغالی و در مجموع 58 درصد معتقد هستند که دولت فاسد است.

تنها نیمی از اسرائیلی‌ها یعنی 50 درصد معتقدند که وضع به طور عمومی خوب است و این شاخص شاهد افت 40 درصدی نسبت به سال گذشته آن است. در این بین 31 درصد معتقدند وضعیت متوسط است و 17 و نیم درصد معتقدند خیلی بد است.

درباره وضعیت دموکراسی در اسرائیل، تنها 34 درصد از مردم معتقدند وضع خوب است و 35 درصد معتقدند وضع خوب نیست.
بر اساس داده‌های این نظرسنجی، حامیان راست‌گرایان دیدگاه مثبت‌تری نسبت به دموکراسی دارند، اما حامیان چپ‌گرایان و جریان وسط، معتقدند که دموکراسی در اسرائیل با خطر واقعی مواجه است.
جالب آنکه؛ در زمینه رفاه عمومی، 64 درصد از اسرائیلی‌ها معتقدند دولت در این زمینه عاجز بوده است.

در پایان این گزارش آمده است: 37 و نیم درصد از اسرائیلی‌ها معتقدند که اختلافات موجود بین جریان‌های چپ و راست سیاسی بزرگترین خطر اجتماعی در اسرائیل است که این موضع نشان می‌دهد که در مقایسه با شاخص‌های سال‌های گذشته، امروز شاخص‌های مربوط به بحران در جامعه اسرائیل بسیار بزرگ‌تر، عمیق‌تر و خطرناک‌تر شده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی