شناسه خبر : 42973
تاریخ انتشار : 1398/11/29 13:29
ارتش سوریه در آستانه آزادسازی شهر راهبردی سراقب/ ناکام ماندن حمله تروریست‌ها به حماة و حلب

ارتش سوریه در آستانه آزادسازی شهر راهبردی سراقب/ ناکام ماندن حمله تروریست‌ها به حماة و حلب

منابع خبری از آزادسازی قریب‌الوقوع شهر راهبردی "سراقب" در شمال غرب سوریه خبر دادند.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به گروه‌های مخالف اعلام کرد که پس از یک هفته درگیری میان ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی و کشته شدن بیش از ۴۰۰ تن از طرفین، اکنون نیروهای دولت این کشور در آستانه آزادسازی شهر راهبردی سراقب در شمال غرب سوریه قرار دارند.

طبق گزارش این مرکز، ارتش سوریه حملاتی را در دو محور سراقب در حومه جنوبی ادلب و الراشدین در حومه غربی حلب علیه گروه‌های تروریستی و در راس آنها گروه موسوم به "هیئت تحریر الشام" (جبهة النصره سابق) انجام می‌دهد.

در همین راستا، رامی عبدالرحمان، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه در سخنانی اظهار کرد: درگیری‌های شدیدی در جنوب شهر سراقب در جریان است و نیروهای نظام سوریه تقریباً به دو کیلومتری این شهر رسیده‌اند.

درگیری‌ها میان ارتش سوریه و گروه‌های مخالف و تروریستی در حال حاضر در حومه جنوبی ادلب، غرب حلب و بخشی از جاده بین‌المللی و راهبردی "ام۵" متمرکز است که حلب را به دمشق مرتبط می‌کند و از شهرهای مهمی مانند حماة و حمص عبور کرده و به مرزهای جنوبی اردن منتهی می‌شود.

این جاده در ادلب نیز از سه شهر اصلی خان شیخون، معرة النعمان و شمال سراقب عبور می‌کند و همچنان ۵۰ کیلومتر از آن تحت کنترل گروه‌های تروریستی است.

در همین راستا، یک منبع نظامی سوری به خبرگزاری فرانسه گفت: ارتش سوریه برای تأمین امنیت کامل این جاده بین‌المللی تلاش می‌کند.

شهر راهبردی سراقب از این نظر از اهمیت بالایی برخوردار است که محل ارتباط دو جاده بین‌المللی و راهبردی "ام۵" و "ام۴" است.

در همین حال، خبرگزاری سانا جمعه اعلام کرد که یگان‌های ارتش سوریه در حومه ادلب در چارچوب عملیات خود برای نابودی بقایای تروریست‌ها با گروه‌های تروریستی در غرب جاده بین‌المللی حلب به حماة در جنوب معرة النعمان شدیدا درگیر شدند که منجر به آزادسازی روستاهای "حیش"، "العامریه"، "کفرمزده" و "طبیش" و همچنین کشته و زخمی شدن تروریست‌ها و انهدام تسلیحات‌شان و فرار مابقی شد.

منابعی در گروه‌های تروریستی و مخالف نیز از درگیری با ارتش سوریه در مناطق "مردیخ"، "کفربطیخ" و "دادیخ" در حومه ادلب خبر دادند.

این منابع به تسلط ارتش سوریه بر روستاهای "معردبسه"، "ابو جریف"، "تل دبس"، "حزان" و "کرسیان" اذعان کردند.

از سوی دیگر، مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه حمله بزرگ گروه‌های تروریستی به حماة و حلب را ناکام گذاشت.

یوری بورینکوف، رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای در این باره گفت، به دنبال عقب‌نشینی گروه‌های تروریستی به عمق منطقه کاهش تنش در ادلب، میزان قابل توجهی سلاح و مهمات توسط نیروهای ارتش سوریه کشف و ضبط شد.

وی افزود: ارتش سوریه در جریان سد حملات تروریست‌ها به دو استان حلب و ادلب موفق شد که ۱۱ تانک، ۱۹ خودروی زرهی، ۶۲ خودروی مجهز به سلاح‌های سنگین، چهار موشک‌انداز، ۳۸ توپ و چهار پهپاد را از بین ببرد.


خبرگزاری ایسنا
کلید واژگان
ارتش سوریه
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی