شناسه خبر : 42916
تاریخ انتشار : 1398/11/28 21:26
فشار آمریکا بر لبنان برای آزادی جاسوس دانه درشت رژیم صهیونیستی

فشار آمریکا بر لبنان برای آزادی جاسوس دانه درشت رژیم صهیونیستی

شبکه المیادین از فشار آمریکا بر لبنان برای آزادی «عامر الفاخوری» جاسوس دانه درشت رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش نورنیوز، سفارت لبنان در واشنگتن از فشار آمریکا برای آزادی عامر الفاخوری خبر داد. شبکه خبری «المیادین» به نقل از یک مقام لبنانی اعلام کرد: «سفارت لبنان در واشنگتن به بیروت اطلاع داده است که دولت آمریکا در حال اعمال فشار برای آزادی عامر الفاخوری مزدور اسرائیل است». الفاخوری که به «قصاب بازداشتگاه الخیام» معروف است، اواخر دهه هفتاد مسؤول بازداشتگاه «الخیام» از مهم‌ترین زندان‌های رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان قبل از آزادی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ بود و نقش اساسی در شکنجه زندانیان این بازداشتگاه داشت، از این رو به «قصاب الخیام» معروف است.

الفاخوری که در بازجویی‌های خود به همکاری با رژیم صهیونیستی و انجام اقداماتی به نفع این رژیم اعتراف کرد گفته است در سال ۲۰۰۰ پس از آزادی جنوب لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی به فلسطین اشغالی‌گریخته، شناسنامه و گذرنامه اسرائیلی دریافت کرده و پس از آن اراضی اشغالی فلسطین را هم ترک کرده است. او سال‌ها در آمریکا فراری بود. اداره کل امنیت عمومی لبنان 22 شهریور ماه گذشته اعلام کرد که اداره مذکور در راستای تعقیب مزدوران اسرائیل، الفاخوری را بازداشت کرد و او در بازجویی‌ها به همکاری با اسرائیل و انجام اقداماتی به نفع این رژیم اعتراف کرده است.

روزنامه «الأخبار» آن زمان نوشت که نیروهای امنیتی در فرودگاه رفیق الحریری در جریان بازرسی گذرنامه آمریکایی الفاخوری متوجه شدند که وی تحت تعقیب است اما پس از بررسی‌ها مشخص شد که با وجود صدور حکم غیابی ۱۵ ساله برای فاخوری، قرار بازداشت وی موجود نیست. بررسی‌ها نشان داد برخی شخصیت‌های صاحب نفوذ در درون دولت با پاکسازی کارنامه فاخوری، اجازه بازگشت او به کشور را صادر کرده‌ بودند و اگر اداره کل امنیت عمومی گذرنامه فاخوری را بازرسی نمی‌کرد، او بی‌سروصدا وارد لبنان شده بود.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی