شناسه خبر : 42899
تاریخ انتشار : 1398/11/28 17:46
تبعیض نژادی پایان ناپذیر در آمریکا سیاهپوستان جایی در بازار کار آمریکا ندارند

تبعیض نژادی پایان ناپذیر در آمریکا سیاهپوستان جایی در بازار کار آمریکا ندارند

با وجود سهم بالای سیاهپوستان در جمعیت آمریکا و با وجود ادعاهای مکرر این کشور مبنی بر پیشگامی در حقوق بشر، سیاهپوستان آمریکایی از تبعیض بالایی در زمینه اشتغال رنج می برند.

 به گزارش نورنیوز- تبعیض در اشکال مختلف نژادی، مذهبی، قومی و ... در سراسر جهان شمار زیادی از افراد را با چالش های سختی مواجه می کند. یکی از مهم‌ترین و فراگیر‌ترین اشکال تبعیض، تبعیض نژادی است. تبعیض نژادی پایان ناپذیر در آمریکا؛ سیاهپوستان جایی در بازار کار آمریکا ندارند در حالی که تنها ۳۰ درصد جمعیت جهان سفیدپوست و ۷۰ درصد رنگین پوست هستند، این رنگین پوست‌ها هستند که علیرغم غلبه آماری مورد تبعیض قرار می‌گیرند. سیاهپوستان عمده‌ترین قربانی این نوع تبعیض هستند. اما نکته قابل تامل آنجاست که آمریکا که از خود به عنوان پرچمدار حقوق بشر یاد می‌کند، با تبعیض نژادی گسترده‌ای روبرو است. آمریکایی های آفریقایی تبار بزرگترین قربانی این تبعیض سیستماتیک هستند. شهروندان سیاهپوست آمریکا جمعیتی بالغ بر ۴۰ میلیون نفر را شامل می‌شوند که معادل ۱۳ درصد کل جمعیت آمریکا است.

تبعیض نژادی پایان ناپذیر در آمریکا؛ سیاهپوستان جایی در بازار کار آمریکا ندارند نتایج پژوهش های متعدد در مورد تبعیض در بازار کار آمریکا نشان می‌دهد رزومه‌های ارسال شده از سوی متقاضیان سفیدپوست از شانس بیشتری برای دعوت به کار برخوردارند. از سوی دیگر کارشناسان امر بر این باورند که دلیل دعوت به کار و استخدام افراد سفیدپوست در آمریکا نسبت به افراد سیاهپوست وجود این باور نادرست است که افراد سفیدپوست دارای سطح بالاتری از بهره وری هستند. این استدلال نشان دهنده ریشه داشتن تبعیض در سنت و تاریخ آمریکا است.

آمریکایی‌های آفریقایی تبار در قیاس با سفیدپوستان دو برابر بیشتر از بیکاری رنج می‌برند و در زمان استخدام نسبت به سفیدپوستان از یک چهارم شانس برخوردارند. تبعیض نژادی پایان ناپذیر در آمریکا؛ سیاهپوستان جایی در بازار کار آمریکا ندارند، نژاد هنوز عامل مهمی در بازار کار آمریکا محسوب می‌شود و نژاد متقاضیان آفریقایی تبار بر چشم انداز اشتغال آنان تاثیری منفی دارد. «هاروارد بیزنس ریویو» نیز نوشت تبعیض نژادی در بازار کار آمریکا در ۲۵ سال گذشته کاهش نیافته و آمریکایی‌های آفریقایی تبار همچنان با این معضل مواجه هستند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی