شناسه خبر : 42897
تاریخ انتشار : 1398/11/28 17:33
اعتراضات گسترده در فرانسه علیه قانون بازنشستگی

اعتراضات گسترده در فرانسه علیه قانون بازنشستگی

حدود 500 هزار نفر در فرانسه در اعتراض به اصلاح نظام بازنشستگی تجمع کردند.

 به گزارش نورنیوز-یوسف خطیب شمار شرکت‌کنندگان در تظاهرات علیه اصلاح نظام بازنشستگی فرانسه که در 250 منطقه سراسر این کشور برگزار می‌شود، به 500 هزار نفر رسیده است. براساس آمار سندیکاها 250 هزار در نفر از اهالی پاریس علیه دولت امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه تظاهرات می‌کنند.

معترضان در گروه‌های پراکنده به سمت میدان «پلیس دلا ناسیون» راهپیمایی می‌کنند. گهگاه میان آنها و ماموران پلیس درگیری صورت می‌گیرد. از سوی دیگر، شرکت خطوط هوایی «ایر فرانس» 30 درصد از پروازهای داخلی این کشور که قرار بود فردا انجام شود را لغو کرد.

  فقط در پاریس بیش از 70 نفر در این ناآرامی‌ها دستگیر شده‌اند. پلیس در اطراف کاخ ریاست جمهوری تدابیر شدید امنیتی اتخاذ کرده است. امروز 6000 مامور پلیس از جمله 180 موتورسوار در خیابان‌های پاریس حاضر شدند. جلیقه زردها نیز در اعتراضات امروز حضور داشتند.

برج ایفل بسته و حرکت اکثر سفرهای قطارهای سریع‌السیر نیز لغو شده است.حدود 80 درصد آموزگاران مدارس پاریس امروز غایب بوده‌اند. طبق طرح جدید دولت امانوئل ماکرون سن بازنشستگی از 62 به 64 افزایش می‌یابد و برای بازنشستگی قبل از آن حقوق کمتری پرداخت می‌شود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی